Glas Krajine | Informativni portalGlas Krajine | Informativni portal
  • Naslovna
  • USK
  • BiH
  • Sport
  • Svijet
  • Magazin
    • Zdravlje
  • Tehnologija
  • Zanimljivosti

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Dodik: Ako Zapad na Balkanu želi model dvije Njemačke, onda su to RS i Srbija koje bi se onda ujedinile

31. Januara 2023.

Hana Hadžiavdagić se prisjetila ludih provoda s Deenom: Bili smo i ostali ispred vremena!

31. Januara 2023.

Predstavljamo kandidate za gradonačelnika; Lugavić: Tuzla nema gradski prijevoz uređen na zadovoljstvo građana

31. Januara 2023.
Facebook Twitter Instagram
Glas Krajine | Informativni portalGlas Krajine | Informativni portal
  • Naslovna
  • USK
  • BiH
  • Sport
  • Svijet
  • Magazin
    • Zdravlje
  • Tehnologija
  • Zanimljivosti
Facebook Twitter Instagram
Glas Krajine | Informativni portalGlas Krajine | Informativni portal
Home»Život vozača autobusa: “Jednom ste nogom u grobu, drugom u zatvoru”

Život vozača autobusa: “Jednom ste nogom u grobu, drugom u zatvoru”

27. Jula 2021.Updated:27. Jula 2021.3 Mins Read
Facebook Twitter WhatsApp Email
PODIJELI
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Telegram Email

Kako je biti profesionalni vozač, kako izgleda svakodnevica ljudi čija minuta sna na radnom mjestu može rezultirati katastrofom, upitali smo se nakon nesreće kosovskog autobusa kod Slavonskog Broda u kojoj je poginulo desetero ljudi, a koja se, prema priznanju vozača, dogodila jer je on na trenutak zaspao.

Novinari portala Index krenuli su u potragu za odgovorima.

Vinko Darojković ima trideset godina. Trećinu života proveo je za volanima autobusa u porodičnoj firmi. Kad smo ga pitali što je najteži dio u životu vozača, spremno je rekao:

“Odvojenost od obitelji. Gledate svoju djecu, vidite da su narasli, ne shvaćate kad su narasli jer se podredite tom volanu, taj vam posao uđe u krv, u vas se upije miris benzina i teško ga se ostaviti, iako je to kruh sa sedam kora, jako tvrd. A posao je jako odgovaran. Odlazio sam po 12 dana od kuće, od obitelji, prijatelja, rođendana, krstitki. Mene nije moglo biti tu zato što sam bio u Parizu, Frankfurtu, vozili smo grupe, imali bismo ture po 12 dana. Meni je najteže padala odvojenost od obitelji. Vidite i sami što znači jedna prometna nesreća. Posao vozača je takav – jednom ste nogom u grobu, drugom u zatvoru, a poslodavci u Hrvatskoj, ali i Srbiji, Makedoniji, Albaniji i drugdje ne osiguravaju adekvatne uvjete vozačima”, kaže nam na početku razgovora.

Pitamo što bi bili adekvatni uslovi:

“Zakonske pauze, godišnji odmori. Na primjer, liniju Frankfurt – Priština, po propisima, dva vozača ne mogu voziti. Oni mogu voziti maksimalno 20 sati, za to vrijeme ne mogu doći do Prištine. Mi vozimo liniju Frankfurt – Vinkovci i naši momci ne mogu doći do Vinkovaca. U Zagrebu silaze nakon 15 sati zauzeća, drugi vozači voze do Vinkovaca. To su uvjeti koje mi možemo priuštiti, jer smo s EU dobili neke druge normative i traži se više preciznosti. Za razliku od Albanije, Kosova, Srbije”, odgovara Darojković.

Uredbom je propisano da vozač autobusa maksimalno može voziti četiri i pol sata odjednom, nakon čega mora pauzirati 45 minuta. U jednom danu može odvoziti maksimalno 9 sati, a dvaput sedmično i 10 sati.

Na početku smo čuli da mu teško pada odvojenost od najbližih. Šta mu je na samom radnom mjestu najteže padalo?

“Na turama, nakon 12 dana ponavljanja jedne te iste stvari, kad dvanaesti dan uzimate olovku u ruke, i ona vam je teška. Tako je i meni s autobusom, a odgovoran sam za 50 ljudi, za 50 života. Tu je i noćna vožnja, onaj dio kad je najslađi san od četiri do sedam sati, tad čovjek najljepše spava, a mora biti budan.

Osim toga, morate biti ne samo vozač nego i psihijatar ljudima koje vozite, vodič, sve što treba. Oni od vas traže da stanete, da popiju kafu, da se odmore, da odu na WC, traže svoju prtljagu, netko je nešto zaboravio, nekome treba prva pomoć jer se porezao. U ovom poslu ste, vjerujte, sve. Mama i tata.

Ako ste išli na nekakva dugačka putovanja autobusom, znate da je vozač prvi kojem se obraćate. Za bilo što. Nekome smeta muzika, nekome sunce, nekome zastor, nekome zašto smo pustili film. Vozač autobusa je doslovno sve: psihijatar, doktor, roditelj na tim dječjim izletima. Mi smo sve, imamo takvo srednjoškolsko obrazovanje da smo se obrazovali da upravljamo adekvatno autobusom, a ne putnicima, a, nažalost, moramo upravljati i putnicima”, objašnjava Darojković.

Naglašava da je vozača u Hrvatskoj sve manje, a ni plaće nisu previsoke. Po njegovu mišljenju, vozači bi trebali biti prijavljeni na minimalno hiljadu eura, a bilo bi optimalno kad bi radili do 20 dana mjesečno za 1500 do 2000 eura. Pa pita sebe i nas na kraju:

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Slični članci

Dodik: Ako Zapad na Balkanu želi model dvije Njemačke, onda su to RS i Srbija koje bi se onda ujedinile

31. Januara 2023.

Hana Hadžiavdagić se prisjetila ludih provoda s Deenom: Bili smo i ostali ispred vremena!

31. Januara 2023.

Predstavljamo kandidate za gradonačelnika; Lugavić: Tuzla nema gradski prijevoz uređen na zadovoljstvo građana

31. Januara 2023.

Anđela proganjala starijeg biznismena iz Tivta: Zadrugarka nije izbijala sa njegove plaže, a ovako je on reagovao!

31. Januara 2023.

U Bihaću pronađeno beživotno tijelo, sumnja se na samoubistvo

31. Januara 2023.

Porezna uprava objavila: Koliko novca su dužni klubovi iz Premijer lige BiH?

31. Januara 2023.
Najnovije

Dodik: Ako Zapad na Balkanu želi model dvije Njemačke, onda su to RS i Srbija koje bi se onda ujedinile

31. Januara 2023.

Hana Hadžiavdagić se prisjetila ludih provoda s Deenom: Bili smo i ostali ispred vremena!

31. Januara 2023.

Predstavljamo kandidate za gradonačelnika; Lugavić: Tuzla nema gradski prijevoz uređen na zadovoljstvo građana

31. Januara 2023.

Anđela proganjala starijeg biznismena iz Tivta: Zadrugarka nije izbijala sa njegove plaže, a ovako je on reagovao!

31. Januara 2023.
-OGLAS-
O nama
O nama

Vaš izvor vijesti o životnom stilu. Misija portala GLAS KRAJINE je otvoriti medijski prostor cijele Krajine i šire, objavljujući vijesti iz svih sfera života, kulturnih i zabavnih događanja, obrazovanja i slično.

Društveni smo, povežite se s nama:

Facebook Twitter Instagram Pinterest YouTube WhatsApp
Our Picks

Dodik: Ako Zapad na Balkanu želi model dvije Njemačke, onda su to RS i Srbija koje bi se onda ujedinile

31. Januara 2023.

Hana Hadžiavdagić se prisjetila ludih provoda s Deenom: Bili smo i ostali ispred vremena!

31. Januara 2023.

Predstavljamo kandidate za gradonačelnika; Lugavić: Tuzla nema gradski prijevoz uređen na zadovoljstvo građana

31. Januara 2023.
Preporučujemo
© 2022 GlasKrajine. Designed by GK Team.
  • Kontakt
  • Marketing
  • O nama

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.