Direktor Agencije “Stari grad” u Mostaru Miralem Fajić kazao je da bi za naplatu ulaska turista u staru gradsku jezgru morao postojati konsenzus svih zainteresiranih koji posluju u turističkoj djelatnosti, kao i samih stanovnika Starog grada.
– Agencija Stari grad još je 2014./15. godine uradila projekt videonadzora u Starom gradu, postavljeno je 14 kamera i tada se već razmišljalo o mogućnosti naplate u Starome gradu. Karakteristika Staroga grada kao područja koje osim poslovnih aktivnosti je i područje gdje ljudi stalno žive i poznato je da ima pet ulaza u područje Staroga grada i bilo kakvo postavljanje prepreka odnosno punktova za naplatu zahtijevali bi odobrenje Federalnog ministarstva prostornog uređenja – pojašnjava Fajić u razgovoru za Fenu.
S obzirom na to da još ne postoji regulacijski plan historijskog urbanog krajolika Mostara već je u toku priprema za njegovo donošenje, eventualno tu vrstu naplate bi trebalo predložiti u regulacijskom planu historijskog urbanog krajolika, navodi Fajić.
Po njegovim riječima, turisti kada dolaze na bilo koju destinaciju onda turistički radnici koji rade na području te destinacije nastoje da im omoguće da se osjećaju kao kod svoje kuće, a bilo kakvo usporavanje kretanja turista, građana ne bi zadovoljilo zahtjeve turističke privrede.
Zato bi trebao postojati daleko širi konsenzus svih zainteresiranih koji posluju u turističkoj djelatnosti, ocijenio je Fajić.
Predlaže da Gradsko vijeće Grada Mostara raspiše konkurs za izradu projekta naplate u Starom gradu pa da se onda vidi što će struka ponuditi i da se vidi kako bi se nove tehnologije uklopile u taj projekt odnosno hoće li se dogoditi da se naplatom ulaska korištenjem novih tehnologija ne usporava kretanje turista i građana.
Nakon toga, smatra Fajić, trebalo bi vidjeti sa stanovnicima Starog grada kao i onima koji su poslovno vezani za Stari grad, bi li taj projekt bio prihvatljiv tako da prilikom njegove realizacije ne bi bilo protivljenja.
Komentirajući manifestacije poput Red bulla koje se održavaju na Starom mostu, Fajić navodi kako je ta manifestacija dala jedno novo svjetlo u prezentaciji turističke ponude, ne samo na lokalnoj već i na svjetskoj razini.
– Od velikog je značaja je je Stari most i njegova okolina postala jedna od nužnih destinaciju u smislu manifestacije koju održava Red bull – istaknuo je Fajić.
Smatra kako bi u okviru turističke sezone, koja traje minimalno tri mjeseca, trebalo proširiti programske aktivnosti jer Mostar ima raznih mogućnosti u predstavljanju tradicije i običaja.
Fajić se osvrnuo na projekte koje je Agencija uradila u proteklom razdoblju te je istaknuo kako je s gradonačelnikom Mostara Marijom Kordićem imao intenzivnu suradnju tijekom realizacije projekta hitne sanacije odrona u dijelu Staroga grada te da je projekt realiziran zajedničkim snagama.
O tome čime se Agencije naviše bavila u proteklome razdoblju Fajić ističe kako su se bavili izradom projekta uklanjanja nestabilnih dijelova zgrade bivše općine, odnosno Name te njezina konzervacija i konstruktivno ojačanje zgrade.