“Mi kao društvo nismo svjesni utjecaja koji imamo kada izvještavamo o femicidu, da li putem medija ili ličnih profila na društvenim mrežama. Svi postajemo medij”, istakla je prilikom obraćanja medijima tokom Woman.Comm konferencije direktorica Woman.Comm Cluba Irena Miličević Vukoja.
Predstavnici komunikacijske industrije iz BiH i regiona okupili su se danas u Sarajevu na Trećoj Woman.Comm konferenciji koja je postala regionalna platforma sa više od 350 članica. Učesnici konferencije dotakli su se tema poput nasilja u porodici, rodne ravnopravnosti, pozicija žena u društvu, te brendiranje države i stvaranje bolje slike države.
“Moramo raditi na ravnopravnosti iz naših domova na našim dječacima i djevojčicama jer naša djeca uče od nas. Ono što je moj cilj je da imamo što više sigurnih domova, a što manje sigurnih kuća, zbog toga nasilje ne smije poslati clickbait”, poručila je Miličević Vukoja.
Za tri godine postojanja Woman.Comm je okupila više od 1.000 muškaraca i žena iz raznih industrija s ciljem poticanja na lični razvoj, snimili oko 30 podcasta, te pokrenula inicijative poput Velikanke BiH, Trgni se za ravnopravnost i Menstrualno siromaštvo.
Vlasnica Agencije Blumen group iz Beograda Nataša Pavlović Bujas ističe da komunikacija i snaga komunikacije jesu važni, to je prvi korak. Postoji i drugi korak koji se zove odnosi sa javnošću.
„Za sve odnose u životu koje gradimo, tako i za odnose s javnošću, potrebna je namjera koja diktira sve što ćemo napraviti na ličnom ili poslovnom planu”, pojasnila je Pavlović Bujas.
Ona će na konferenciji govoriti o temi koja još uvijek nije toliko popularna na našim prostorima, a to je imposter sindrom. Ističe kako mi kao društvo, bili muškarci ili žene, imamo tendenciju da sebe sabotiramo i spriječimo u gradnji boljeg života.
Ida Prester, pjevačica i voditeljica ukazuje na problem femicida u regiji i hitnost rješavanja. U skladu sa poslom estradne umjetnice, kojim se bavi, napisala je pjesmu ‘Štit’. Pozvala je kolege iz regije, javnosti poznate ličnosti, da joj se pridruže.
“Napravili smo pjesmu kako bismo poslali poruku krika ženama da smo tu, da mislimo na njih i da ćemo im pružiti podršku. Ali stalno se pitam, hoćemo li im stvarno pružiti podršku. Da li smo tu samo deklarativno, u jednoj pjesmi/spotu ili smo tu kao društvo sa svim institucijama da pomognemo tim ženama koje su u problemu”, naglasila je.
Dodala je da je obrazovanju na ovim prostorima neophodan čas empatije na kojem bi i dječaci i djevojčice pričali o svojim problemima.
“I muškarci su pod prisitskom patrijarhata, gdje se od njih očekuje da ne pokazuju emocije i empatiju”, naglasila je.
Politička naučnica i stručnjakinja za komunikacije Nina Skočak naglasila je da je ekonomsko osnaživanje žena temelj da žene budu slobodne i da imaju slobodnu volju. Dodala je da žene koje dolaze iz nepovoljnih ekonomskih situacija ne mogu otići od nasilnih muževa.
Međutim, naglašava da se situacija mijenja povećanjem broja obrazovanih žena, prvenstveno u zapadnim zemljama.
“Statistike su pokazale da imamo sve više obrazovanijih žena nego muškaraca, te da sve više žena upisuje fakutete. Prema istraživanju Financial Timesa u Velikoj Britaniji žene zarađuju više nego muškarci. Situacija na Zapadu se mijenja što je pozitivan trend i mislim da će u budućnosti doći i kod nas”, pojasnila je.
Nevena Rendeli Vejzović poduzetnica iz Zagreba i osnivačica agencije za odnose s javnošću moderira panel o temi mentalnog zdravlja.
“Mentalno zdravlje je danas tema broj jedan. Od perioda korone pa do danas žene doživljavaju sve veći pritisak u poslovnom i privatnom životu. Mislim da žene trpe najviše posljedica promjena u društvu i koliko god se mi pretvarale da sve možemo izdržati i balansirati, mislim da je bitno priznati na kraju dana da nam treba pomoć i podrška društva”, naglasila je.
(Vijesti.ba)
IZVOR