Vlatko Stefanovski ponovo se vratio u Novi Sad koncertom koji je bio održan u okviru „Tamburica festa“ na Petrovaradinskoj tvrđavi. Poznati virtuoz na gitari novosadskoj publici se predstavio na jedan neuobičajen način, jer su dio njegovog nastupa upotpunili tamburaši tamburaškog orkestra „Velos“ s kojima je izveo nekoliko popularnih hitova.
Stefanovski ističe da je zadovoljan što se ponovo vratio u grad u kom je snimio prvi album i imao prvi samostalni koncert van Makedonije s grupom „Leb i sol“, ali i imao zanimljivo iskustvo sviranja s tamburašima.
Kako je rekao u ekskluzivnom razgovoru za Anadolu Agency (AA), ”Novi Sad je ispekao festivalski zanat“, jer je infrastruktura i organizacija bila na vrlo visokom nivou.
„Sve je bilo izvanredno. Dečki (iz benda, op.a.) su svirali fenomenalno i gosti („Velos“, op.a.) su nam bili odlični. Jedva čekam da vidim taj snimak na televiziji“, rekao je Stefanovski.
Svoj odnos s Novim Sadom opisuje kao „tajnu vezu“, za kog ga vežu drage uspomene, ističući prijateljstvo s nedavno preminulim „panonskim mornarom“ Đorđem Balaševićem, ali i da je imao priliku da sluša uživo najčuvenijeg tamburaša s Petrovaradinske tvrđave Janiku Balaža.
Na pitanje šta je tajna njegovog dugog trajanja jer je nakon popularne grupe „Leb i sol“ izgradio jednako uspešnu solo karijeru, Stefanovski navodi da se nikada nije bavio karijerom, jer je gitaru u ruke uzeo iz potpuno drugačijih motiva.
„Zanima me, naravno, da imam publiku i redovna izdanja, da produciram muziku. Ali, ja se nisam bavio karijerom u marketinškom niti PR smislu, nikada. Počeo sam da sviram gitaru ne zato da bih bio popularan, nego zato što sam u toj gitari pronašao neki svijet, neki zvuk koji meni popunjava neke emocionalne rupe. Meni taj zvuk električne ili akustične gitare treba kao hrana i ja svakodnevno moram da uzimam tu hranu. Nekad u većim, nekad u manjim količinama svirajući ili slušajući muziku. A karijera i honorari su nuspojava za ono što sam, eventualno, dobro uradio”, istakao je Stefanovski.
Ocjenjuje da je današnje vrijeme, vrijeme karijere i marketinga.
„Sve je više celofana, a manje čokolade. Sve je više kartonske ambalaže a sve manje sadržaja. I danas, prije nego što snime pjesmu, bendovi ili muzičari razmišljaju o video-spotu. Za mene je to gubljenje vremena i para. Ako je pjesma dobra, onda je sve dobro. Ako je pjesma loša, džabe ti i spot od milion dolara. Ne razumijem se u moderna marketinška kretanja. Ali digitalna kultura je danas napravila da postoje danas samo marketing i PR“, kazao je Vlatko Stefanovski.
Kako navodi, za sve ove godine karijere publika ispred bine nije se promijenila i zahvalan joj je što i danas dolazi na njegove koncerte.
„U publici ne smijemo tražiti problem. Možemo problem tražiti u medijima, ali i u novoj kulturi i vremenu. Mada, možda u tome treba da tražimo i prednosti i da ih iskoristimo u dobre svrhe. Ali publiku ne smiješ dirati. Ona je uvijek u pravu. Ako joj se ide na koncert doći će, ako joj se ne ide – neće doći. Ne možeš da se ljutiš na publiku koja nije došla. Mogu samo da budem zahvalan publici koja je došla što je omogućila da živim i dalje i da se bavim i ovim poslom i dalje“, napominje Stefanovski.