Umjetna inteligencija (AI), u narednih pet godina, dovest će do toga da će brojne kompanije zapošljavati manji broj ljudi, saopćio je u petak pružatelj usluga na području ljudskih resursa, Adecco Group, …
… u novom istraživanju koje naglašava preokret koji će umjetna inteligencija donijeti na radnom mjestu.
Oko 41 posto viših rukovodilaca očekuje da će imati manju radnu snagu zbog AI tehnologije, navodi Adecco u izvještaju zasnovanom na anketi među rukovodiocima u 2.000 velikih kompanija širom svijeta.
Generativna AI, koja može kreirati tekst, fotografije i video zapise kao odgovor na upite otvorenog tipa, podstakla je i nadu da bi mogla eliminirati zadatke koji se ponavljaju i strah da će neke poslove učiniti zastarjelima.
Tehnološke kompanije, uključujući globalne gigante Google i Microsoft, krenule su u val otpuštanja posljednjih mjeseci jer su svoj fokus prebacile na sisteme kao što su OpenAI ChatGPT i Googleov chatbot Gemini.
istraživanje Adecca jedno je od najvećih u oblasti umjetne inteligencije i slijedi studiju Svjetskog ekonomskog foruma iz 2023. koja navodi da 25 posto kompanija očekuje da će AI izazvati gubitak radnih mjesta, dok je 50 posto očekivalo da će tehnologija stvoriti nove uloge.
Dok većina viših rukovodilaca koje je anketirao Adecco kaže da AI mijenja igru, velika većina kaže, međutim, da nije dovoljno napredovala u usvajanju tehnologije.
AI će na ovaj ili onaj način uticati na skoro sve poslove, izjavio je izvršni direktor Adecca Denis Machuel za Reuters.
– AI može biti ubica posla, a može biti i kreator posla. Prije deset godina postojao je veliki strah da će brojna radna mjesta biti uništena digitalnim putem, kada je digitalni svijet zapravo otvorio mnogo poslova – kazao je on.
– Između poslova koje je stvorila AI i uništenih radnih mjesta, vjerujemo da će ovo biti uravnoteženo – dodao je.
Kompanije su se morale pripremiti za poremećaj, obučavanjem svog osoblja za rad s umjetnom inteligencijom, kaže Machuel, umjesto da se oslanjaju na regrutovanje stručnjaka izvana.
Adecco je anketirao kompanije u Sjedinjenim Državama, Britaniji, Francuskoj, Njemačkoj, Japanu, Španiji, Kanadi, Australiji i Singapuru. Pokriveni sektori uključivali su odbranu, farmaciju, zdravstvo, industriju i logistiku.
Švicarska kompanija, koja i sama koristi vještačku inteligenciju, naprimjer u stvaranju životopisa za klijente, takođe vidi tehnologiju koja nudi „ogromnu priliku“ u svom radu s klijentima.
– Već smo se uključili u obuku i usavršavanje ljudi uime naših klijenata. Prodali smo mnogo konsultantskih projekata i povećanje koje vidimo na tome prilično je zanimljivo – kazao je Machuel, prenosi Reuters.
(Vijesti.ba / FENA)