Jedan sat košta 18 eura, a onaj ko želi parkirati šest sati plaća čak 225 eura. Stanovnici Pariza, obrtnici i osobe s invaliditetom izuzeti su iz programa. Na periferiji grada je sat parkiranja tek nešto malo jeftiniji: 12 eura.
Nove cijene se odnose na automobile s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem i hibridne automobile teže od 1600 kilograma te na električna vozila teža od 2000 kilograma. Ne primjenjuju se na privatne parkirne garaže, već samo na javna parkirna mjesta u centru Pariza. Ne važi ni za taksiste na taksi-stajalištima, ni za zanatlije, a ni za zdravstvene radnike. Cijenu će platiti turisti i posjetitelji, a računa se da je to oko 900.000 vozila.
Odluka je to koju su stanovnici glavnog grada Francuske donijeli na referendum u februaru. 54.5 posto onih koji su izašli na glasanje bilo je za povećanje naknade, a oko 45.5 posto protiv. Mora se reći i da je na referendum na koji je bilo pozvano 1.3 miliona stanovnika Pariza izašlo samo njih oko šest posto.
Radikalne promjene Pariza
Radilo se o inicijativi gradonačelnice Anne Hidalgo, koja već čitavo desetljeće radikalno mijenja Pariz. Hidalgo želi grad učiniti ekološkim i prihvatljivijim za život, pritom ukazujući na studije koje pokazuju da više od polovice stanovnika glavnog grada Francuske udiše loš zrak, prenosi Index hr.
Kako bi Pariz učinila zelenijim gradonačelnica je, unatoč velikom otporu, već ranije proglasila obale Sene pješačkom zonom. Pored toga, zatvorila je za promet glavnu arteriju, Rue de Rivoli, a u poprečnim ulicama uvela ograničenje brzine od 30 kilometara na sat. Istovremeno, uklonjena su mjesta za parkiranje, a napravljene biciklističke staze. Pariz bi, po njoj, do 2026. trebao biti apsolutno savršen za vožnju biciklom.
Otpor projektu pružao je francuski automobilski klub 40 milijuna vozača (40 millions d'automobilistes). Pokrenuta je online-peticija Zaustavite borbu protiv SUV-ova, ali se ona u Parizu pokazala kao neuspješna. Političari u Lyonu, Bordeauxu i Grenobleu također razmatraju uvođenje skupljih naplata parkiranja za velike automobile.
Pariška crveno-zelena koalicija
Otkako je preuzela dužnost, Hidalgo je od ekološke politike stvorila svoj politički brend. “Mi smo usred faze promjena, a najteže u ovoj fazi je to što moramo promijeniti svoje navike”, opisala je političarka svoja uvjerenja u jednom TV-intervjuu prije nekoliko godina.
Nakon Olimpijskih igara ovoga ljeta maksimalna brzina na prometnoj gradskoj autocesti Périphérique je smanjena sa sadašnjih 70 na 50 kilometara na sat.
Početkom 2025. u Parizu će stupiti na snagu zabrana vožnje za sva dizel-vozila proizvedena prije 2011. godine.
(Vijesti.ba)
IZVOR