Jedan od projekata za koje je Vlada Federacije u posljednjih 10 godina izdvojila mnogo novca je aerodrom u Bihaću. Od 2012. godine do kraja tekuće vlada je izdvojila ukupno 32 miliona KM, pa smo provjerili koliko je do sada urađeno, u kojoj fazi je projekat i koji su konačni ciljevi.
Kako piše na zvaničnoj stranici ovog aerodroma, inicijativa za njegovu izgradnju došla je kao odgovor na akutnu saobraćajnu izoliranost Bihaća u odnosu na Sarajevo.
Međunarodni aerodrom Bihać osnovan je 1. decembra 2015. godine, a kao zemljište izabrano je oko u Golubićkom polju jer je projektnom studijom ustanovljeno da je povoljno za izgradnju regionalnog poslovno-turističkog aerodroma.
Trenutno je u toku prva faza izgradnje u kojoj je definisana izgradnja poletno-sletne staze dimenzija 1.800 x 45 metara i maksimalnog opterećanja od 80 tona što bi aerodrom Bihać svrstalo u kategoriju 4C. To bi omogućilo obavljanje avio-operacija za avione koji imaju radius kretanja od cca 3.000 km i mogućnosti transporta cca 140 putnika. Kako kažu, to zadovoljava sve planirane aspekte ovog strateškog projekta kako za grad Bihać, tako i za regiju Unsko-sanskog kantona.
Vlada Federacije je do 2022. godine izdvojila 12,3 miliona KM za aerodrom Bihać, a od toga je 9 miliona izdvojeno za otkup neophodnog zemljišta.
Ključni aspekt za izgradnju faze 1 ovog projekta je otkup ostatka neophodne površine zemljišta za izgradnju poletno-sletne staze u dužini od 1.800 metara sa pratećim sadržajem. Neophodna površina zemljišta za ovu svrhu iznosi 940.000 m2, a do kraja novembra ove godine aerodrom je otkupio od ranijih vlasnika cca 650.000 m2 ili oko 70 posto neophodne površine.
Aerodrom je u međuvremenu dobio potrebne dozvole i saglasnosti od nadležnih institucija kojima je ostvario tehničke pretpostavke početka ozbiljne infrastrukturne izgradnje već krajem prve polovine 2024. godine. To podrazumijeva prvenstveno izgradnju poletno-sletne staze sa pratećim sadržajem. Kako su nam rekli iz aerodroma, faza 1 bi trebala biti završena u drugoj polovini 2026. godine. Sadašnja procjenjena vrijednost infrastrukturne izgradnje faze 1 iznosi cca 130 miliona KM, rekli su nam iz aerodroma.
Kada je u pitanju faza 2, ostavljena je mogućnost za produženje poletno-sletne staze na 2.075 x 45 metara, uz izgradnju ostale adekvatne prateće infrastrukture.
Kako kažu, u konačnici je cilj realizacije ovog projekta uspostava zračnog saobraćaja između grada Bihaća, odnosno Unsko-sanskog kantona, kako sa destinacijama u BiH, tako i sa destinacijama van granica naše zemlje, a sve u cilju razvoja turističkog i privrednog potencijama ovog dijela BiH.
Na kraju su nam kazali kako će aerodrom Bihać biti generator privrednog rasta grada Bihaća i čitave regije Unsko-sanskog kantona.
Do aerodroma se trenutno dolazi lokalnim asfaltnim putem, kroz naselje Jezero i Privilica. Kako kažu, potrebna je rekonstrukcija tog puta, a nakon toga on bi bio zadovoljavajući za prvu fazu izgradnje aerodroma. Druga faza bi, ipak, zahtjevala kvalitetniji priključak na cestovnu komunikaciju i gradnju mosta prema Orljanima ili neko drugo rješenje koje ima priključak na magistralni put M5.
IZVOR