To bi omogućilo električnom automobilu da putuje više od pola puta duže s istom zapreminom baterije, prema laboratorijskim rezultatima, prenosi Belga.
Trenutna generacija električnih automobila koristi litijum-jonske baterije. Asortiman električnih vozila značajno se poboljšao posljednjih godina, ali i dalje postoji rastuća potražnja za većim dometima i bržim vremenom punjenja. Istovremeno, važno je da baterije budu pristupačne.
Domet automobila određen je energijom koju baterija može isporučiti. Budući da zapremina baterije ostaje ista, što se više energije (kWh) može staviti u bateriju, to je veći domet. Kako su litijum-jonske baterije dostigle svoje granice, naučnici su tražili tehnologije koje mogu povećati gustinu energije baterija.
Zajedno sa 13 evropskih partnera, imec je postigao obećavajući iskorak. Kao dio projekta SOLiDIFY, razvili su prototip litijum-metalne baterije sa izuzetnom gustinom energije od 1.070 Wh po litri. Trenutne litijum-jonske baterije postižu u prosjeku 600 do 700 Wh po litru.
Ove baterije imaju i druge prednosti: manje su zapaljive, što povećava sigurnost; mogu se brže puniti; i imaju duži život. Osim toga, proizvodni proces je prilagodljiv trenutnim litijum-jonskim proizvodnim linijama i očekuje se da će koštati manje od 150 eura po kWh.
Baterija je proizvedena u kampusu EnergyVille u Genku. Projekat je sada u fazi proširenja.
(Vijesti.ba / FENA)