Singapur je najveće azijsko središte za trgovinu naftom te najveća luka na svijetu za skladištenje goriva. Okolne vode ključni su plovni putevi između Azije i Evrope i Bliskog Istoka te spadaju u jedne od najprometnijih globalnih pomorskih ruta, prenosi HINA.
Tanker pod zastavom Singapura, Hafnia Nile, i tanker pod zastavom Svetog Tome i Principa, Ceres I, nalazili su se oko 55 kilometara sjeveroistočno od singapurskog otoka Pedra Branca na istočnom prilazu Singapurskom tjesnacu, saopćila je Singapurska pomorska i lučka uprava (MPA).
Pronađeno je 22 člana posade broda Hafnia Nile i 40 članova broda Ceres I, rekla je MPA. Vlasnik Hafnije Nilea potvrdio je da je brod učestvovao u sudaru s kineskim Ceresom I.
Na fotografijama singapurske mornarice mogao se vidjeti gusti crni dim kako suklja iz jednog tankera, spašavanje posade iz čamaca i njihovo prevoženje u bolnicu.
Vlasti za zaštitu okoliša susjedne Malezije rekle su da im je rečeno da se pripreme za potencijalno izlijevanje nafte.
Norveški Gard, jedan od osiguravatelja Hafnije Nilea, rekao je Reutersu da je prerano procijeniti kakav će utjecaj ovaj sudar imati na okoliš.
Nije došlo do ometanja navigacijskog saobraćaja, iako je trenutno nepoznat status brodova ili zagađenja, rekao je glasnogovornik UN-ove Međunarodne pomorske organizacije (IMO).
Dodao je da je spasilački tim na putu prema mjestu sudara.
Teretni tanker Hafnia Nile kapaciteta 74.000 tona prevozio je oko 300.000 barela nafte, prema podacima o praćenju brodova Kplera i LSEG-a.
Ceres I je masivan supertanker koji prevozi sirovu naftu, a prema podacima kompanija za praćenje brodova, prevozio je oko dva miliona barela iranske sirove nafte.
(Vijesti.ba)
IZVOR