Zatvori meni
GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal

    Pretplati se na obavijesti

    Saznajte najnovije kreativne vijesti iz Krajine, Bosne i Hercegovine i regije na našem portalu

    Popularno

    Cijene hrane pale u novembru

    5 Decembra, 2025

    Ovo su sve grupe Svjetskog prvenstva

    5 Decembra, 2025

    Vrijeme je za interresorno tijelo koje će riješiti probleme bh. prijevoznika

    5 Decembra, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube RSS
    Petak, Decembar. 5
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp TikTok YouTube
    GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal
    • Naslovna
    • USK
    • BiH
    • Svijet
    • Sport
    • Magazin
      1. Auto Magazin
      2. Ljepota i zdravlje
      3. Pogledaj sve

      Lideri na njemačkom sajmu automobila

      9 Septembra, 2025

      Kako rashladiti auto na vrućini bez klime: 4 genijalna trika

      12 Jula, 2025

      Na vrućini ne ostavljajte ovaj uređaj u automobilu

      21 Maja, 2025

      Na vrućini ne ostavljajte ovaj uređaj u automobilu

      21 Maja, 2025

      Prevencija, redovne kontrole i rana dijagnoza malignih oboljenja spašavaju živote

      4 Februara, 2024

      Četiri mirisa tijela koja ne smijete da ignorišete

      3 Februara, 2024

      Vesna Zmijanac završila u Urgentnom centru

      5 Decembra, 2025

      Bihać garantuje zabavu s Marijom Šerifović u novogodišnjoj noći

      5 Decembra, 2025

      Zašto se list lovora stavljao u suncokretovo ulje?

      5 Decembra, 2025

      Netflix će kupiti Warner Bros. Discovery za 72 milijarde dolara

      5 Decembra, 2025
    Pretplati se
    GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal
    Dom»Svijet»Stupa na snagu nova uredba EU: Meta i Google odustali od političkih oglasa
    Svijet

    Stupa na snagu nova uredba EU: Meta i Google odustali od političkih oglasa

    10 Oktobra, 2025
    Podijeli Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Telegram E-pošta WhatsApp Kopiraj link
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-pošta

    Evropska uredba s novim pravilima za političko oglašavanje na društvenim mrežama danas stupa na snagu, a već je dovela do toga da su vodeće kompanije Google i Meta jednostavno odustale od takve prakse.

    Uredba o transparentnosti i ciljanju u političkom oglašavanju (TTPA) osmišljena je s ciljem da građani EU-a lakše prepoznaju političko oglašavanje, saznaju ko stoji iza takvih oglasa i da znaju da li su bili meta ciljane kampanje.

    Propisano je mnogo toga – politički oglasi moraju biti jasno označeni i sadržavati informacije o tome ko ih je platio, s kojim su izborima, referendumima, zakonodavnim ili regulatornim procesima povezani, te da li su korištene tehnike ciljanja korisnika i distribucije oglasa.

    Pojam političkog oglašavanja sada uključuje i šire društvene teme koje nisu direktno vezane za izbore ili referendume. Svaki politički oglas mora biti jasno označen kao takav.

    Možda najvažniji politički aspekt TTPA-e je što se tri mjeseca prije izbora ili referenduma uvodi potpuna zabrana političkog oglašavanja koje finansiraju sponzori izvan EU.

    Obaveze ne utiču na sadržaj političkih poruka niti na vođenje kampanja koje regulišu nacionalni zakoni. Također, ne obuhvataju sadržaj koji spada pod uredničku odgovornost ni lično izražena mišljenja.

    Žestoko lobiranje protiv

    Velike tehnološke kompanije poput Mete (vlasnika Facebooka, Instagrama i Threadsa) i Googlea (uključujući i YouTube) odlučile su potpuno obustaviti političko oglašavanje u EU, navodeći da nova pravila donose „značajne operativne izazove i pravnu nesigurnost“.

    Kompanije tvrde da jednostavno nisu u mogućnosti ispoštovati uredbu, posebno zbog visokih kazni koje mogu iznositi do 6% godišnjeg globalnog prometa u slučaju kršenja pravila.

    Meta je istakla da nijedna njihova primjedba nije uzeta u obzir. U otvorenom pismu Evropskom parlamentu naveli su da su već ulagali više od zakonskog minimuma u transparentnost, ali da je sada „otišlo predaleko“. Naglašavaju da će uredba ograničiti doseg oglašivača i smanjiti relevantnost sadržaja za korisnike.

    „Personalizirani oglasi su ključni za kampanje koje informišu birače o važnim društvenim temama“, navodi se, dok će nova pravila „značajno oslabiti našu sposobnost da pružimo te usluge, ne samo utičući na efikasnost oglašivača, već i na pristup birača ključnim informacijama.“

    Google ističe da uredba nema dovoljno „jasnoće i preciznosti“ za pouzdanu provedbu, posebno zbog široke definicije političkog oglašavanja koja otežava prepoznavanje takvog sadržaja u svih 27 zemalja EU. Tvrde i da nedostaju pouzdani podaci o lokalnim izborima te da su tehnička uputstva nejasna.

    Slično kao Meta, Google upozorava da će ograničenja u ciljanju publike i obavezna transparentnost učiniti oglašavanje nepraktičnim, povećati troškove i smanjiti doseg. Kompanija navodi da će i dalje razmatrati odluku, ali da trenutno nisu u mogućnosti ispoštovati nova pravila.

    Stručnjaci podijeljeni

    Mišljenja stručnjaka o uredbi su podijeljena.

    Anna Sienicka, direktorica u organizaciji TechSoup Europe – međunarodnoj neprofitnoj mreži koja pomaže manjim organizacijama i aktivistima da koriste tehnologiju za društvene promjene – smatra da je: „Uredba zamišljena da politiku učini transparentnijom, ali bi mogla proizvesti suprotan efekt – ušutkati civilno društvo“.

    Široka definicija ‘političkog oglašavanja’ uključuje bilo koju plaćenu komunikaciju koja može uticati na političke odluke ili ponašanje birača – od kampanja o zaštiti okoliša, jednakosti spolova, ljudskim pravima, do migracija.

    To znači da će građani EU imati manje pristupa informacijama o društvenim temama koje ih se direktno tiču, jer će platforme poput Mete i Googlea blokirati takve oglase zbog „neizvedivih“ pravila.

    – Umjesto veće transparentnosti, dobijamo ograničen pristup relevantnim sadržajima, što slabi informisano učešće u demokratiji i ide u korist većim igračima sa tradicionalnim kanalima – rekla je Sienicka.

    Sandro Gozi, izvjestilac Evropskog parlamenta za ovu uredbu, kaže da se radi o sistemskoj promjeni, pa je otpor očekivan.

    – Zemlje članice su tražile TTPA kako bi zaštitile svoje demokratije. Sada moraju biti dosljedne – manipulacije poput tajnog plaćanja influenserima tokom izbora više neće biti moguće.

    Gozi priznaje da pravila mogu stvoriti birokratske prepreke, ali tvrdi da će dugoročno ojačati transparentnost i spriječiti eroziju demokratije.

    Visoki zvaničnici EU vide TTPA kao dio šire strategije borbe protiv dezinformacija koja se razvija već deset godina.

    Iz Evropske komisije poručuju da povlačenja uredbe neće biti, a fokus je na pomoći državama članicama u njenoj implementaciji.

    Kritičari unutar Evropskog parlamenta brinu za male stranke i civilno društvo koje gubi digitalni doseg, ali zvanični stav je da organski sadržaj (neplaćene objave) ostaje slobodan, dok su komercijalni oglasi podložni regulaciji.

    (Vijesti.ba / HINA)



    IZVOR

    Dijeliti. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-pošta Kopiraj link
    Prethodni članakSramota u Općinskom sudu: Pogledajte šta su priredili poslovnim ljudima?
    Sljedeći članak Victoria Beckham na premijeri zablistala uz Davida i djecu

    Možda vas zanima

    Svijet

    Cijene hrane pale u novembru

    5 Decembra, 2025
    Svijet

    Kremlj: Pregovori sa SAD teku dobro

    5 Decembra, 2025
    Svijet

    Haos oko avioputovanja u Indiji se pogoršava: IndiGo otkazao stotine letova

    5 Decembra, 2025
    Najnovije novosti

    Cijene hrane pale u novembru

    5 Decembra, 2025

    Suh i mjestimično vlažan kolovoz, oprez zbog poledice i odrona

    5 Decembra, 2023

    Danas u Briselu veliki sastanak o BiH: Iskorak ili blokada

    5 Decembra, 2023

    U BiH oblačno, poslijepodne kiša u većini zemlje

    5 Decembra, 2023

    Sastaje se Upravni odbor Vijeća za provedbu mira

    5 Decembra, 2023
    Pratite nas
    • Facebook
    • YouTube
    • TikTok
    • WhatsApp
    • Twitter
    • Instagram
    Najnovije

    Cijene hrane pale u novembru

    5 Decembra, 2025

    Suh i mjestimično vlažan kolovoz, oprez zbog poledice i odrona

    5 Decembra, 2023

    Danas u Briselu veliki sastanak o BiH: Iskorak ili blokada

    5 Decembra, 2023
    Od autora

    Cijene hrane pale u novembru

    5 Decembra, 2025

    Ovo su sve grupe Svjetskog prvenstva

    5 Decembra, 2025

    Vrijeme je za interresorno tijelo koje će riješiti probleme bh. prijevoznika

    5 Decembra, 2025

    Pretplati se na obavijesti

    Saznajte najnovije kreativne vijesti iz Krajine, Bosne i Hercegovine i regije na našem portalu

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    • Naslovna
    • USK
    • Bosna i Hercegovina
    • Svijet
    • Magazin
    • Sport
    • Marketing
    • Kontakt
    © 2025 GlasKrajine.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Ukucajte iznad i pritisnite Enter za pretragu. Pritisni Esc za otkazivanje.

    Blokiranje oglasa omogućeno!
    Blokiranje oglasa omogućeno!
    Na portalu glaskrajine.ba omogućeno je prikazivanje online oglasa našim posjetiteljima. Podržite nas tako što ćete onemogućiti svoj bloker oglasa.