Zatvori meni
GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal

    Pretplati se na obavijesti

    Saznajte najnovije kreativne vijesti iz Krajine, Bosne i Hercegovine i regije na našem portalu

    Popularno

    Brčanski arhiv obilježio Dan arhiva premijerom filma “Panorama grada Brčko 1975.”

    13 Decembra, 2025

    Erdogan pozvao na ograničeno primirje u ratu Rusije i Ukrajine

    13 Decembra, 2025

    Procurile nove slike sa Epsteinovog imanja: Na njima i Trump

    13 Decembra, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube RSS
    Subota, Decembar. 13
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp TikTok YouTube
    GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal
    • Naslovna
    • USK
    • BiH
    • Svijet
    • Sport
    • Magazin
      1. Auto Magazin
      2. Ljepota i zdravlje
      3. Pogledaj sve

      Lideri na njemačkom sajmu automobila

      9 Septembra, 2025

      Kako rashladiti auto na vrućini bez klime: 4 genijalna trika

      12 Jula, 2025

      Na vrućini ne ostavljajte ovaj uređaj u automobilu

      21 Maja, 2025

      Na vrućini ne ostavljajte ovaj uređaj u automobilu

      21 Maja, 2025

      Prevencija, redovne kontrole i rana dijagnoza malignih oboljenja spašavaju živote

      4 Februara, 2024

      Četiri mirisa tijela koja ne smijete da ignorišete

      3 Februara, 2024

      Godinama obmanjivala žene da su “pod kletvama”: Marianu traži cijela Evropa

      13 Decembra, 2025

      Kralj Charles objavio nove vijesti o borbi sa karcinomom

      13 Decembra, 2025

      Pobjednik “Zvezdi Granda”: Mahir Mulalić završio na infuziji

      13 Decembra, 2025

      Preminuo legendarni britanski komičar

      13 Decembra, 2025
    Pretplati se
    GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal
    Dom»Bosna i Hercegovina»Strožije kazne i definicija “obijesne vožnje” u novom zakonu o sigurnosti saobraćaja u BiH
    Bosna i Hercegovina

    Strožije kazne i definicija “obijesne vožnje” u novom zakonu o sigurnosti saobraćaja u BiH

    11 Septembra, 2025
    Podijeli Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Telegram E-pošta WhatsApp Kopiraj link
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-pošta

    Na 31. sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, poslanici će danas, sa zahtjevom za razmatranje po hitnom postupku, glasati za Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini.

    Prijedlogom zakona se uvode brojne novine s ciljem povećanja sigurnosti u saobraćaju, a prijedlog su u parlamentarnu proceduru uputili zastupnici Socijaldemokratske partije Bosne i Hercegovine (SDPBiH) Saša Magazinović i Jasmin Imamović.

    Jedna od ključnih novina je zakonsko definiranje pojma “obijesna vožnja”, koja se opisuje kao grubo kršenje saobraćajnih pravila uz ozbiljno ugrožavanje drugih učesnika. Ovaj termin obuhvata situacije poput višestrukog prolaska kroz crveno svjetlo, prekoračenja brzine za više od 40 km/h u naselju ili 60 km/h van naselja, preticanja preko pune linije te vožnje s više od 1,5 promila alkohola ili pod utjecajem droga.

    Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja za ovakve prekršaje predviđen visoke kazne – od 2.000 do 3.000 KM, zabranu upravljanja vozilom na šest mjeseci i kaznene bodovi. Ukoliko “obijesna vožnja” izazove nesreću, kazne se penju i do 5.000 KM, uz devetomjesečnu zabranu vožnje i četiri kaznena boda. U posebnim slučajevima zakon predviđa i trajnu mjeru oduzimanja vozila.

    Jedan od predlagača zakona Saša Magazinović za Fenu kaže da svakodnevno čitamo novinske naslove u kojima su izgubljeni životi u saobraćaju i nesrećama, vrlo često je, naglašava, uzrok bahata vožnja.

    – Dakle, izgubljeni životi i uništene sudbine su postali naša tragična svakodnevnica. Dio uzroka je i to da u Bosni i Hercegovini nema zakonom definirane bahate vožnje i adekvatne kazne. Zato je predložen zakon kao alat policiji da potencijalne ubice za volanom sklonimo s ceste. Zakon prvi put jasno definira bahatu vožnju i uvodi žestoke kazne koje se kreću od nekoliko hiljada maraka i dugotrajnog oduzimanja vozačke dozvole, a sve do trajnog oduzimanja vozila. Ovaj zakon također sprečava izbjegavanje testiranja na droge, što je postala česta pojava u posljednje vrijeme i omogućava policiji da privede i zadrži vozače pod utjecajem narkotika, uz također rigorozne kazne. Zakon je u saradnji s ljudima koji žive posljedice saobraćajnih nesreća svaki dan, odnosno s tužiocima, policajcima i sudskim vještacima – ističe Magazinović navodeći kao primjer da je u Hrvatskoj u periodu 2019. do 2024. godine oduzeto hiljadu i pol vozila od vlasnika, od čega je 300 oduzeto trajno.

    Prijedlogom zakona propisuje se i da policija može zadržati vozača do 12 sati ukoliko se utvrdi da je pod dejstvom alkohola ili opojnih droga. Odbijanje testa na droge sada nosi znatno teže posljedice nego do sada, uključujući visoke novčane kazne i privremeno oduzimanje vozačke dozvole.

    – U Sarajevu je policija tokom prvih šest mjeseci ove godine tražila od 356 vozača da budu podvrgnuti narko testu, jer su policajci vizualno utvrdili da nešto nije u redu. Od 356, 336 je odbilo testiranje, 20 je prihvatilo i bili su pozitivni. To znači da je svih 356 bilo drogirano, što je katastrofalno. Zato jer imamo i ktastrofalni zakon koji omogućava da za 100 maraka, koje se odmah uplate, odbijete testiranje. Zakon koji predlažemo predviđa kaznu za odbijanje testiranja od 1000 maraka, uz mogućnost policajcu da osobu privede i zadrži do 12 sati u policijskoj stanici. Jednako kao i za ljude pod utjecajem alkohola – dodatno Magazinović pojašnjava Prijedlog zakona.

    Magazinovićevu tvrdnju je potvrdio i ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Admir Katica, kazavši da su vožnju pod utjecajem droga pokušali riješiti uvođenjem testiranja vozača na droge.

    – Tu smo se suočili s problemom da veliki broj kontroliranih vozača odbija testiranje, iako je sankcija za odbijanje 400 KM, dva mjeseca zabrane upravljanja motornim vozilom, uz dva kaznena boda i automatsko isključivanje iz saobraćaja. Ipak, od 356 vozača za koje je postojala sumnja da upravljaju motornim vozilom pod dejstvom opojnih droga, 336 ih je odbilo testiranje. Zato, kroz izmjene zakona, tražimo da kazna za odbijanje testiranja bude 1.000 KM, kao i mjera zadržavanja u prostorijama MUP-a KS i evidentiranje prekršaja u dosjeu – pojašnjava Katica.

    Kazne se, također, prema novom zakonu povećavaju i za česta kršenja poput korištenja mobilnog telefona tokom vožnje, upotrebe uređaja za ometanje rada radara i nevezivanja sigurnosnog pojasa. Predviđene su kazne od 200 do 400 KM, dok će u slučaju da ovakvi prekršaji izazovu nesreću vozači plaćati i do 2.000 KM, uz zabranu upravljanja vozilom i kaznene bodove.

    – U prvih sedam mjeseci ove godine, policija je  identifikovala i sankcionirala 2.600 vozača koji su koristili mobitel tokom vožnje, a 1.600 osoba je zatečeno bez korištenja sigurnosnog pojasa. To su i dalje visoki brojevi što znači da trenutne sankcije nisu adekvatne. Izmjenama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH predviđene su  kazne od 200 do 400 KM za korištenje mobitela u vožnji, nevezivanje pojasa i upotrebu uređaja za ometanje radara. Ako korištenje mobitela uzrokuje nesreću, kazne bi bile do 2.000 KM, uz mogućnost oduzimanja vozačke dozvole od jednog do šest mjeseci i dodjelu dva kaznena boda – pojašnjava ministar unutrašnjih poslova KS.

    U obrazloženju zakona navodi se da su glavni uzroci saobraćajnih nesreća sa smrtnim posljedicama brzina, alkohol, konzumiranje opojnih supstanci i nepoštivanje pravila. Analiza oko 800 nesreća pokazala je da su upravo ovi faktori najčešće presudni. Predlagači zakona ističu da je cilj izmjena i represivno i preventivno djelovanje – kroz pooštravanje kazni, ali i kroz jačanje svijesti i edukaciju svih učesnika u saobraćaju.

    Ako ga usvoje oba doma Parlamentarne skupštine BiH, zakon će stupiti na snagu osmog dana od objave u Službenom listu BiH.

    – Kao predlagači zakona smatramo da će Predstavnički dom ponovo podržati ovaj zakon, jer je već jednom to učinio prije nego što je povučen na doradu, u smislu dodavanja i ovog segmenta u vezi uvođenja testiranja na droge, a vjerujem da će i u Domu naroda sazreti svijest da podrže ovaj zakon, budući da je nekoliko delegata iz neobjašnjenih razloga do sada štitilo bahate vozače, pokušavajući usporiti brzinu donošenja zakona. Nadam se da je sada došlo vrijeme, nažalost i zbog dešavanja u društvu, gdje posljednjih nekoliko sedmica svjedočimo bahatoj vožnji i tragičnim posljedicama – zaključio je poslanik SDP-a u Predstavničkom domu PSBiH Saša Magazinović te dodao da je zakon rađen zajedno sa strukom.

    Struka također smatra da su predložene izmjene i dopune zakona značajne jer se predlažu novi i strožiji instrumenti sankcioniranja, posebno u dijelu koji se odnosi na “obijesnu vožnju”.

    Adnan Omerhodžić sa Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Sarajevu za Fenu kaže da se uvođenjem strožijih sankcija može očekivati da će u značajnoj mjeri imati i preventivni karakter, te kod velikog broja vozača utjecati na promjenu svijesti u smislu veće discipline kod poštivanja saobraćajnih propisa.

    – Uvođenje pojma “obijesna vožnja” predstavlja novinu. Prijedlog za definiranje pojma “objesna vožnja”, kao i prijedlog kaznenih odredbi za istu, u pravnom segmentu i praksi predstavlja značajan doprinos na unapređenju sigurnosti saobraćaja. Veoma često na našim saobraćajnicama smo svjedoci takvih načina vožnje i ponašanja u saobraćaju koji se prema predloženim izmjenama i dopunama svrstavaju u “obijesnu vožnju”. Nažalost, do sada elementi “obijesne vožnje” nisu mogli biti adekvatno sankcionirani zbog nedefiniranog pojma u zakonu, kao i nedefiniranih kaznenih odredbi. Navedeni prijedlog izmjena i dopuna, s jasno definiranim pojmom “obijesne vožnje” i definiranim kaznenim odredbama, omogućit će lakši rad policije i sudskih organa kada je riječ o sankcioniranju učesnika u saobraćaju koji praktikuju elemente “obijesne vožnje” – smatra Omerhodžić.

    Ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Admir Katica za Fenu kaže da je sarajevska policija prije nekoliko dana zabilježila primjer “obijesne vožnje”, kada je jedan vozač upravljao vozilom brzinom od 180 km/h.

    – Policija je odmah identifikovala počinioca, a Općinski sud Sarajevo ga kaznio maksimalnom kaznom od 1.400 KM koja nije imala efekta jer smo svjedočili još jednom snimku na društvenim mrežama. Dakle, za takve vozače ova sankcija nije odvraćajuća, već upravo suprotno. Oni su spremni nastaviti po starom, pritom ismijavaju sistem. To je frustrirajuće i za policiju koja iste osobe lišava slobode i pnekoliko puta, ali oni opet ponavljaju iste prekršaje. Najčešće upravo takvi vozači, koji su nerijetko i pod utjecajem alkohola i droga, uzrokuju saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodom. Za njih je vozilo sredstvo za izvršenje ubistva. Zato nam treba zakon da ih odvratimo od takvog ponašanja, ako treba i da ih trajno sklonimo iz saobraćaja i oduzmemo im vozilo – ističe Katica.

    Policijskim službenicima problem često predstavljaju povratnici u činjenju saobraćajnih prekršaja. Jedna od novina zakona je mogućnost privremenog, pa i trajnog oduzimanja vozila vozačima koji ponavljaju prekršaj “obijesne vožnje”.

    Katica je kazao da je policija u Kantonu Sarajevo od sredine 2023. godine do danas oduzela 442 vozila.

    – Potrebno je raditi na iznalaženju rješenja da se ta vozila što brže uklanjaju s depoa i donose konačna rješenja. A, rješenje bi bilo da sud donese odluku o vraćanju, trajnom oduzimanju, prodaji ili dodjeli vozila u društveno korisne svrhe i slično. Dobre primjere iz prakse imamo u nekim drugim evropskim zemljama, gdje se oduzeta imovina dodjeljuje državi i javnim institucijama za efikasniji rad. Dakle, imovina prekršilaca zakona vraća se društvu – rekao je Katica.

    On je istaknuo da su dodatni problem vožnja pod utjecajem alkohola i droga. Samo u prvih sedam mjeseci ove godine, sarajevska policija je zatekla više od 2.000 vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola.

    – I ovdje nam nužno treba izmjena zakona jer prema sadašnjoj zakonskoj regulativi, sankcije su neadekvatne. Često iznosim primjer prema kojem veću kaznu plati osoba koja je zatečena na javnom prostoru pod dejstvom alkohola, nego vozač. U bilo kojoj evropskoj zemlji vožnja pod dejstvom alkohola se mnogo više sankcionira nego kod nas. Kazne za vožnju pod utjecajem alkohola ili droge moraju biti drakonske – navodi Katica.

    Iz MUP-a KS-a naglašavaju da je strateško opredjeljenje jačanje policije u Kantonu Sarajevo ljudskim resursima, ali i materijalno-tehničkom opremom. U tom smislu, kako najavljuju, već naredne sedmice u redove policije dolazi 238 mladih policajki i policajaca. Uvođenje nove opreme je također pomoglo policiji u obračunu sa saobraćajnom delinkvencijom.

    – Ove godine smo nabavili dva nova vozila presretača, postavili kamere na stajališta javnog prevoza, a do kraja godine bit će postavljeno još 45 analitičkih kamera za prepoznavanje i akviziciju registarskih oznaka – dodaje.

    Iz MUP-a Kantona Sarajevo navode da, prema određenim standardima, postoji pet komponenti sigurnog sistema u saobraćaju, a da su na prvom mjestu sigurne saobraćajnice, odnosno adekvatno planiranje, projektovanje i izgradnja putne infrastrukture. Na drugom mjestu su tehnički ispravna i sigurna vozila, po mogućnosti vozila sa sistemima za izbjegavanje sudara i ublažavanje povreda, a na trećem mjestu je kontrolirana i prilagođena brzina vožnje. Potom slijedi sigurnost učesnika u saobraćaju kroz odvraćanje od opasnog ponašanja i provođenje zakonskih propisa i na kraju pružanje medicinske pomoći.

    (Vijesti.ba / FENA)


    IZVOR

    Dijeliti. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-pošta Kopiraj link
    Prethodni članakDal Varešanović odlazi na posudbu
    Sljedeći članak Mohammed bin Salman pozvao na akciju nakon izraelskog napada na Dohu

    Možda vas zanima

    Bosna i Hercegovina

    Brčanski arhiv obilježio Dan arhiva premijerom filma “Panorama grada Brčko 1975.”

    13 Decembra, 2025
    Bosna i Hercegovina

    Rok za rezultate prijevremenih izbora u RS pred probijanjem

    13 Decembra, 2025
    Bosna i Hercegovina

    Humanitarna akcija prikupljanja pomoći za projekat “Obrok za sve”

    13 Decembra, 2025
    Najnovije novosti

    Brčanski arhiv obilježio Dan arhiva premijerom filma “Panorama grada Brčko 1975.”

    13 Decembra, 2025

    Suh i mjestimično vlažan kolovoz, oprez zbog poledice i odrona

    5 Decembra, 2023

    Danas u Briselu veliki sastanak o BiH: Iskorak ili blokada

    5 Decembra, 2023

    U BiH oblačno, poslijepodne kiša u većini zemlje

    5 Decembra, 2023

    Sastaje se Upravni odbor Vijeća za provedbu mira

    5 Decembra, 2023
    Pratite nas
    • Facebook
    • YouTube
    • TikTok
    • WhatsApp
    • Twitter
    • Instagram
    Najnovije

    Brčanski arhiv obilježio Dan arhiva premijerom filma “Panorama grada Brčko 1975.”

    13 Decembra, 2025

    Suh i mjestimično vlažan kolovoz, oprez zbog poledice i odrona

    5 Decembra, 2023

    Danas u Briselu veliki sastanak o BiH: Iskorak ili blokada

    5 Decembra, 2023
    Od autora

    Brčanski arhiv obilježio Dan arhiva premijerom filma “Panorama grada Brčko 1975.”

    13 Decembra, 2025

    Erdogan pozvao na ograničeno primirje u ratu Rusije i Ukrajine

    13 Decembra, 2025

    Procurile nove slike sa Epsteinovog imanja: Na njima i Trump

    13 Decembra, 2025

    Pretplati se na obavijesti

    Saznajte najnovije kreativne vijesti iz Krajine, Bosne i Hercegovine i regije na našem portalu

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    • Naslovna
    • USK
    • Bosna i Hercegovina
    • Svijet
    • Magazin
    • Sport
    • Marketing
    • Kontakt
    © 2025 GlasKrajine.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Ukucajte iznad i pritisnite Enter za pretragu. Pritisni Esc za otkazivanje.

    Blokiranje oglasa omogućeno!
    Blokiranje oglasa omogućeno!
    Na portalu glaskrajine.ba omogućeno je prikazivanje online oglasa našim posjetiteljima. Podržite nas tako što ćete onemogućiti svoj bloker oglasa.