Pitanje puteva u TK je na čekanju dvadeset godina, a Deklaracija je politički stav o tome, koji tek treba da dobije na značaju, kaže predsjednik Skupštine TK.
“Ovo je naš stav o putnoj blokadi kantona. Sada je na redu Vlada FBiH, Autoceste FBiH i Ceste FBiH koji trebaju izdvojiti sredstva u budžetu za izgradnju puteva. Nakon što to vidimo mi ćemo reagovati na adekvatan način. Ovdje je ključno da svi zajedno radimo na projektu izgradnje puteva u TK”, kazao je Žarko Vujović, predsjednik Skupštine TK.
Za premijera Tuzlanskog kantona, putna deblokada je prvi prioritet aktuelne Vlade.
“Mi smo pokušali okupiti sve relevantne institucije i udruženja iz Tuzlanskog kantona da svi zajedno pokušamo doći do konačnog cilja. Cilj je da vidimo prve radove na dionicama koje povezuju TK sa ostatkom države. Ključnu podršku svemu tome trebaju da daju oni zastupnici koji dolaze sa područja Tuzlanskog kantona i koji su zastupnici u oba doma Federalnog parlamenta”, kazao je Irfan Halilagić, premijer TK.
Za Deklaraciju je glasala i opozicija iz koje su naglasili da je ovo problem koji se trebao rješavati znatno ranije.
“Prije svega, mi ćemo podržati, ja lično i klub SDP-a ćemo podržati sve aktivnosti i sve akte koje bi popravili putnu infrastrukturu na Tuzlanskom kantonu i riješite tu deblokadu Tuzlanskog kantona, ali moramo biti jasni, deklaracija je izražavanje političkog stava. Mi smo 2021. godine imali neke druge akte koji nisu bile deklaracije koje su išle prema tadašnjoj Vladi FBiH koja je bila u tehničkom mandatu, pa nisu uslišene. I tako dugih niz godina.
Moramo znati da su ovakvi akti jednostavno politizacija problema, populistički akti kojim su inače određeni politički subjekti skloni u zadnje vrijeme, jer, kao što sam rekao, neke aktivnosti na izgradnji i na deblokadi Tuzlanskog kantona se vode u velikoj mjeri što je vidljivo i na terenu. I sad donosimo tu Deklaraciju i nije problem. Tu deklaraciju mi smo podržali i podržat ćemo, kažem, sve te akte”, rekao je Slađan Ilić iz Kluba SDP u Skupštini TK.
Neizgradnjom puteva, Tuzlanski kanton gubi milione maraka investicija. Osim investicija, gube i privrednici koji se bave transportom.
“Mi ovaj problem vučemo već 20 godina. Moramo puteve rješavati na kvalitetan način u interesu građana Tuzlanskog kantona, posebno privrede Tuzlanskog kantona, naših članica, jer samo taj dio koji riješimo će postati Tuzlanskom kantonu prilika da postane još perspektivniji i još značajniji i bitniji u privrednom segmentu u BiH. Mi smo jako puno gubili u vidu stranih investicija.
Mi imamo dosta stranih investicija na Tuzlanskom kantonu, ali sigurno da imamo ova 63 kilometra povezana s autocestom da izađemo na evropske koridore, bi privredu Tuzlanskog kantona učinilo znatno konkurentijom. Povećali bi znatno interes investitora iz inostranstva”, istakao je Nedret Kikanović, predsjednik Privredne komore Tuzlanskog kantona.
(Vijesti.ba)