Andrea Meschini, voditelj istraživanja i razvoja za trajekt u kompaniji Candela rekao je da je ovaj ‘leteći’ trajekt opremljen s tri okomita krila ili hidroglisera, te da je letjelica sposobna izletjeti iz vode kada se kreće dovoljno brzo.
– Nevjerovatno je, čini se kao budućnost – rekao je Meschini dok je demonstrirao prototip na obali Stockholmskog arhipelaga, dodajući da je “osjećaj poput čarobnog tepiha”.
Zahvaljujući senzorima koji konstantno podešavaju folije, trajekt održava svoju stabilnost. Lebdeći iznad vode, troši “do 80 posto manje” energije od običnog čamca, naveo je Meschini.
Budući da minimalizira trenje, trajekt može ići puno brže od konvencionalnih trajekata s najvećom brzinom od 55 kilometara na sat.
Kompanija Candela trebala bi u oktobru početi prevoziti putnike između otoka Ekero i središta Stockholma, što je prometna ruta koja bi novim trajektom trebala trajati 35 minuta, upola manje nego kopnom.
Prema ugovoru sa operaterom javnog prijevoza švedske prijestolnice Candela će za sada isporučivati samo jedan brod, kapaciteta 30 putnika.
Candela ima za cilj proširiti svoju tehnologiju na međunarodnom nivou.
Meschini je kazao kako sektor ima “puno potencijala jer je većina velikih gradova širom svijeta izgrađena oko vode.
(Vijesti.ba/FENA)