Dionice u avioprijevozniku moraju ili dosegnuti 21 euro i ostati na toj razini 28 dana ili kompanija mora prijaviti godišnju dobit nakon oporezivanja od 2.2 milijarde eura kako bi O’Leary mogao prikupiti bonus, koji je dogovoren 2019. Ako dionice dosegnu kritični nivo, O'Leary bi dobio dioničke opcije, pravo kupovine dionica po sniženoj cijeni, navodi FT, koji je prvi obavijestio o mogućem bonusu.
O’Leary bi mogao kupiti 10 miliona dionica po 11.12 eura za svaku, što znači da bi mogao pokupiti dionice u vrijednosti od 210 miliona eura za 111.2 miliona eura, čime bi ostvario trenutnu dobit od 98.8 miliona eura, piše Index.hr.
Povećanje cijene dionice potrebno za dobivanje bonusa značilo bi da se vrijednost avio kompanije sa sjedištem u Dublinu više nego udvostručila od augusta 2019., podigavši vrijednost fimre na dioničkom tržištu na gotovo 24 milijarde eura. Ryanair je već sada drugi najvrjedniji zračni prijevoznik na svijetu po kapitalizaciji dionica, iza američkog prijevoznika Delta Air Lines.
O’Leary, koji je preuzeo Ryanair 1994., predvodio je meteorski uspon prijevoznika do najvećeg evropskog zračnog prijevoznika. Tokom tog vremena već je stekao 3.9 posto udjela u kompaniji, tržišnu vrijednost udjela od 907 miliona eura. Budući bonus rezultat je sheme poticaja dogovorene 2019., koja je prvotno trebala isteći 2024., ali je produžena do 2028. u decembru prošle godine.
U to je vrijeme cijena dionice aviokompanije bila ispod 13 eura. Financijski analitičari koji prate kompaniju predviđaju prosječnu ciljanu cijenu dionice od 24 eura u sljedećih 12 mjeseci, prema podacima iz Bloomberga, što bi O’Learyja lako stavilo iznad praga za prikupljanje bonusa.
Manje je vjerovatno da će to postići zahvaljujući dobiti firme, za koju je Ryanair predvidio da će dosegnuti najviše 2.05 milijardi eura, u usporedbi sa ciljanim bonusom od 2.2 milijarde eura. Ryanair je uspio zaraditi na ponovnom rastu zračnog saobraćaja i procvatu prosječnih cijena karata nakon pandemije.
Najavili su da planiraju udvostručiti broj putnika u sljedećih 10 godina.
“Sve dok ne učinimo nešto glupo, što je svakodnevni izazov u ovoj industriji, nastavit ćemo brisati pod sa svim drugim avio prijevoznicima u Evropi”, kazao je O'Leary za Financial Times ranije ove godine.
(Vijesti.ba)