Samouslužne kasa doživljavaju debakl u UK-u i SAD-u. Prema izvještaju Daily Maila, čak šest miliona Britanaca koristi samoposlužne kase za krađu proizvoda iz trgovina.
Istraživanje koje je proveo Ipsos na uzorku od 1099 ispitanika pokazalo je da jedan od osam kupaca u UK-u namjerno odabire jeftiniji artikl nego onaj koji zapravo namjerava kupiti prilikom naplate na samoposlužnoj kasi.
Takozvani “banana trik” je metoda koju kupci koriste kako bi umanjili cijenu artikala koje kupuju. Naime, kupac namjerno unese jeftiniji artikl, obično voće ili povrće poput banane, umjesto stvarnog, skupljeg proizvoda koji kupuje.
Anketa je također pokazala da gotovo polovina ispitanika, tačnije 48%, ne smatra da bi ovaj trik trebao biti kazneno djelo. Osim toga, osam posto ispitanika priznalo je da su ukrali proizvode vrijedne do 10 funti, dok 26% ne vidi takvo ponašanje kao kazneno djelo.
Trinaest posto ispitanika priznalo je krađu proizvoda vrijednih jednu funtu ili manje, a 47% smatra da se ni to ne bi trebalo tretirati kao zločin. Ovi podaci dolaze u trenutku kada krađe u trgovinama u Velikoj Britaniji dosežu rekordni nivo s 443.995 prijavljenih kaznenih djela u protekloj godini, što je 50 kaznenih djela svakog sata.
Britanski trgovci upozoravaju da krađe u trgovinama indirektno dovode do povećanja cijena za potrošače. Zbog godišnjeg gubitka od 1,8 milijardi funti, koji nastaje zbog krađa, trgovci prosječno povećavaju cijene svake kupovine za oko šest penija kako bi nadoknadili te gubitke. Osim toga, zbog ulaganja u sigurnosne mjere, koje godišnje iznose 700 miliona funti, cijene proizvoda također rastu.
Mnogi povezuju uvođenje samoposlužnih kasa s porastom krađa. U Velikoj Britaniji broj samoposlužnih blagajni porastao je za 50%, s 53.000 na 80.000. S druge strane, u SAD-u pojedini trgovci zbog problema s krađama na samoposlužnim kasama počinju se vraćati na kase s osobljem.
“Veliki trgovci poput Targeta, Walmarta i Dollar Generala ozbiljno smanjuju broj ili potpuno ukidaju samoposlužne kase. Razlog? Krađe! Kupci su navodno 21 put skloniji prošvercati artikle kroz samoposlužne blagajne nego kroz blagajne s djelatnicima”, izvijestio je još u februaru ove godine The Guardian.
Sada, pak, neki veliki britanski trgovački lanci slijede primjer trgovina iz SAD-a. Morrisons je nedavno promijenio svoju politiku prema samoposlužnim kasama, a njihov direktor je priznao da su “otišli malo predaleko” s brojem kasi bez osoblja.
Rami Baitiéh, glavni izvršni direktor kompanije, izjavio je da “pregledavaju ravnotežu između samoposlužnih kasi i kasi s osobljem” te da kompanija planira smanjiti broj samoposlužnih kasi nakon što ih je postavila previše.
Ovo se događa usred sve veće kritike tehnologije. Trgovac Booths je u novembru najavio da ukida samoposlužne kase, dok je Asda prošle sedmice najavila ulaganje u osoblje umjesto u samoposlužne kase.
Uprkos tome, većina velikih supermarketa nastavila je s uvođenjem kontroverznih samoposlužnih kasi i proširila njihovu upotrebu u posljednjih nekoliko godina, nadajući se da će time povećati efikasnost i smanjiti troškove.
Međutim, kupci sve češće izražavaju frustraciju zbog tih uređaja, a mnogi ističu da preferiraju interakciju s osobljem prilikom plaćanja svojih kupovina.
(Vijesti.ba)