Kada kupujete automobil, jedan od glavnih faktora koji utječu na odluku je dugotrajnost u čemu važnu ulogu igra vrsta mjenjača.
Ručni ili automatski mjenjač? Odgovor vozača koji koriste automatik u pravilu je identičan: Ko jednom proba automatski mjenjač, na ručni se više nikada ne vraća. Činjenica je to koju rijetko koji vozač može osporiti, posebno ako se radi o premium modelima.
Automobili s ručnim mjenjačem dugo su bili preferirani izbor u Evropi. Oni su dizajnirani tako da traju cijeli životni vijek vozila, koji kod većine aktuelnih modela lako prelaze barem 300.000 kilometara. Udaljenosti koje uključuju stotine hiljada pa čak i milione promjena brzina, ovise i o tome jesu li izvedene na otvorenoj cesti ili u gradu. Iskusan vozač koji pravilno rukuje spojnicom i mjenjačem može značajno produžiti vijek trajanja mjenjača.
S druge strane, nepravilno korištenje može dovesti do prijevremenog trošenja spojnice i ostalih komponenti.
No, ručno mjenjanje brzina više nije popularno. Smanjuje se i broj modela koji se mogu naručiti s ručnim mjenjačem, a trendu pogoduje sve veća elektrifikacija pogona. Ako gledamo po segmentima, luksuzna vozila su već sada 100 posto automatizirana, a slično je i među SUV i terenskim vozilima.
Udobnost vožnje s automatikom znatno je veća, a zbog sve većih količina, i cijene su postale niže. Iako se do nedavno automatike povezivalo s većom potrošnjom, danas oni u pravilu imaju 7, 8 ili 9 brzina čime je omogućena i ekonomična vožnja.
Općenito, moderni automatski mjenjači dizajnirani su da budu vrlo izdržljivi, ali njihova mehanička složenost može ih učiniti sklonijima kvarovima ako se pravilno ne održavaju. S druge strane, automobili s ručnim mjenjačem obično su izdržljiviji zbog svoje mehaničke jednostavnosti.
Međutim, to ne znači da su automatski automobili manje pouzdani. Moderni automatski mjenjači značajno su poboljšani u smislu izdržljivosti i pouzdanosti.
Koji god izbor preferirali, ključ dugotrajnosti je pravilno korištenje i održavanje.
Automatski mjenjači zahtijevaju specijalizovano održavanje koje ne obavljaju svi mehaničari, poput izmjene ulja i drugih provjera, piše Jutranji list.
S druge strane, ručni mjenjači također zahtijevaju održavanje, ali ono je obično jeftinije i rjeđe.
(Vijesti.ba)