Costa je opsjednut letenjem od djetinjstva, a svoj prvi let kao pilot obavio je kao 16-godišnjak. Potom je 2013. godine preuzeo ulogu menadžera letačkih operacija za seriju Red Bull Air Race te razvojnog pilota za Extra 330LX i Zivko Edge 540 akrobatske avione, koje i danas koristi.
Nakon što je 2018. godine debitovao u klasi Challenger u seriji Red Bull Air Race i osvojio prvo mjesto u svojoj tek drugoj utrci, Costa se u proteklim godinama posvetio postavljanju novih svjetskih rekorda u letovima. Godine 2021. je u postavio pet rekorda u svom projektu Tunnel Pass realizovanom u Turskoj.
Međutim, ovog puta je Costa želio prkositi zakonima fizike i letjeti niz zastrašujuću stazu.
“Ovo sam napravio prvi u svijetu, zbog toga mi se toliko sviđa. Kao i u svim ostalim slučajevima kada činite nešto prvi, izazov je u tome što nemate prethodne podatke koje biste mogli proučavati. Jednostavno, nemate iskustva. Za šta god da se pripremate, uvijek postoji veliki znak pitanja. Rekordi se mogu oboriti, no kada nešto uradite prvi na svijetu, to ostaje zauvijek”, izjavio je 44-godišnji Costa.
Streif je vjerovatno najizazovnija staza za spust na svijetu, duga je 3.312 metara te ima visinsku razliku od 860 metara između startne kapije na 1.665 metara nadmorske visine i cilja. Legendarne dionice uključuju Mausefalle, Steilhang, Alte Schneise, Hausbergkante, Traverse i na kraju uzbudljivi skok u cilj.
Prije nego je Costa mogao poletjeti, njegov tim Flying Bulls je morao dobiti dozvole, procijeniti rizik, obaviti balističke proračune te osmisliti strategiju putanje leta za sigurnost realizacije projekta na stazi zatvorenoj za javnost.
Dok je letio što je mogao bliže Streifu u svom avionu Zivko Edge 540, Costa se borio s G-silama većim od 10G. Perspektiva je bila jedinstvena, a maksimalni nagib je iznosio 85 posto. Skijaši se također moraju nositi s nizom dugih skokova i uskih zavoja pri brzini koja oduzima dah.
Prostora za grešku nije bilo, jer da je letio prebrzo, njegov radijus skretanja bi bio prevelik da ostane unutar staze, dok bi prespor let značio gubljenje uzgona.
“Letjeti iznad planina je izazovno, no činiti to uz nagib od 85 stepeni nizbrdo je sasvim nova igra. Prvo sam morao dobro upoznati stazu. Za razliku od staze u seriji Red Bull Air Race, koja je dizajnirana tako da možete letjeti punom snagom pri brzini većoj od 370 km/h i ne morate je smanjiti od ulaska do izlaska, ovog puta sam morao prilagoditi snagu za svaki zavoj kako ne bih ništa udario. Istovremeno, morao sam se fokusirati da ne izgubim uzgon ili da ne idem iznad 12G, što je maksimum za ovaj avion”, rekao je sjajni Italijan.
Costin let je uključivao dva izuzetno zahtjevna manevra s prolazom kroz Red Bull luk u Hausbergkanteu i kroz završni luk Audi Bogen, gdje je morao reagovati munjevitom brzinom.
“Manevri su bili veoma teški, ne samo zbog strmine. Na primjer, dva luka ispod kojih sam proletio su bila veoma niska i bio sam još bliže tlu. Ozbiljan izazov je bio nedostatak percepcije dubine, jer je skoro sve na Streifu bilo bijelo. Ovo je bio ogroman izazov za mene kao pilota”, kazao je Costa.
Njegov let je posmatrao svjetski prvak u superveleslalomu iz 2001. godine Daron Rahlves, koji je pobijedio na 12 utrka Svjetskog kupa u svojoj karijeri u alpskom skijanju, uključujući kultni spust na Streifu u Kitzbühelu 2003. godine.
“Bilo je nevjerovatno gledati kako Dario leti i koliko je samo precizan i dinamičan. Prava je trkačka mašina u zraku. Kad god stignem da skijam niz Streif, osjećaj je nevjerovatan. Podići to na sljedeći nivo, dovesti Darija i gledati ga kako leti svojim avionom, vjerovatno je najbolja utrka ikada”, zaključio je 51-godišnji Rahlves
(Vijesti.ba)