Sa starta će 5. januara krenuti gotovo 800 učesnika, koji će se uputiti na izazovno i iscrpljujuće putovanje dugo ukupno 7.891 kilometar, od čega 4.727 kilometara čine vremenski mjereni specijali, odnosno brzinski ispiti u kojim se učesnici takmiče “protiv sata”. Pred njima je ukupno 12 etapa, plus prolog.
Historijski gledano, Dakar Rally je nastao kao Paris-Dakar Rally, koji je prvi put zvanično održan 1979. godine. Međutim, reli je “premješten” u Sadijsku Arabiju 2020. godine zbog sigurnosnih razloga.
Prvim izdanjima relija dominirali su poznati vozači kao što su Didier Auriol, Ari Vätanen i René Metge, prije nego su stigla druga velika imena poput rekordera Stéphanea Peterhansela, briljantnog Francuza koji je upisao svoju 14. pobjedu 2021. godine.
Giniel De Villiers je 2009. godine postao prvi afrički vozač koji je pobijedio na Dakar Rallyju, dok se katarski velikan Nasser Al-Attiyah 2011. godine proslavio kao prvi pobjednik relija koji dolazi s Bliskog istoka. Al-Attiyah će se ove godine boriti za svoju ukupno šestu, odnosno treću vezanu titulu na Dakaru.
Ovaj poznati reli je kombinacija avanture i utrke na duge staze, učesnici voze i javnim putevima, a stazu prate koristeći GPS i putne knjige prolazeći zadane tačke sve do cilja. Vozi se preko teških, grubih terena, tako da su puknute gume i kvarovi veoma česta pojava. Stoga je dobro poznavanje mehanike i posjedovanje adekvatnog alata apsolutno neophodno, a surovi uslovi zahtijevaju od učesnika da budu vrhunski pripremljeni mentalno i fizički.
S ciljem da do 2030. godine bude karbonski neutralan, Dakar Rally je postao “rasadnik” tehnologije, a to se posebno odnosi na automobil Audi RS Q e-tron, kao i na vrhunsku tehnologiju vozila iz kategorije M1000 kojim pripada i KH-7 Epsilon na vodik.
Reli se održava od 5. do 19. januara, a vozači će se utrkivati preko pješčanih dina, planina i ogromne pustinje poznate kao “Prazna četvrt” u Saudijskoj Arabiji, odnosno od grada AIUIa starog hiljadu godina sve do suprotnog kraja zemlje, a potom nazad do Yanbua.
Ukupna udaljenost brzinskih ispita iznosi 4.727 kilometara, a ove godine je uveden i novi koncept, 48-satna utrka na vrijeme u kojoj takmičari u osam kategorija, Bike, Quad, Auto, Challenger, SSV, Truck, M1000 i Classic imaju rok do 16:00 sati da stignu do jednog od osam bivaka, gdje s minimalnom opremom i zalihama dostupnim u periodu od dva sata mogu obaviti popravke.
Nakon što je oborio rekord za najviše pobjeda na etapama Dakara 2022. godine upisavši ih ukupno 12, Amerikanac Seth Quitero se pridružio Toyota Gazoo Racingu za predstojeći reli te će učestvovati u elitnoj T1+ klasi automobila. On će voziti Toyotu GR DKR Hilux T1+ uz Brazilca Lucasa Moraesa.
Vatreno narandžasti KTM 450 je motocikl koji je pobijedio na 232 etape Dakara, odnosno na 19 relija u periodu između 2001. i 2019, godine, kao i 2023. godine. Za Red Bull KTM Factory Racing će ove godine voziti branioc titule, Argentinac Kevin Benavides te dvostruki šampion Toby Price iz Australije, dok pobjednika iz 2018. godine Matthiasa Walknera ipak neće biti zbog loma noge.
Osim njih, u 46. izdanju Dakara nastupit će legende Carlos Sainz, Ignacio Casale, Sébastien Loeb, Francisco Lopez i Sam Sunderland. Španjolke Cristina Gutiérrez i Laia Sanz su motivisane za impresivan nastup, a istu namjeru imaju Rokas Baciuška, Mitch Guthrie Jr., Austin Jones i Daniel Sanders.
(Vijesti.ba)