Opozivi nisu bili ograničeni na novije modele, već su uključivali i neka vozila starija od deset godina, a u pitanju su zvanične mjere koje su proizvođači automobila zakonski dužni da pokrenu nakon što otkriju da njihova vozila mogu predstavljati rizik za bezbjednost, zdravlje ili okolinu.
Osim opoziva, proizvođači automobila provode i servisne kampanje (TSB) koje se zvanično ne prijavljuju bezbjednosnim tijelima i obično se sprovode diskretno tokom rutinskih posjeta ovlašćenim servisnim centrima.
U 2024. godini, kao i prethodne godine, Mercedes-Benz bio je najaktivniji proizvođač u evropskom sistemu Safety Gate po broju prijavljenih opoziva – ukupno 24 kvara koji su uticali na 23 modela.
Slijedili su BMW sa 23 i Citroen sa 15 opoziva, a dalje idu Ford (13), Volkswagen (12), Hyundai (12), Opel (12), Lexus (12), Peugeot (11) i Toyota (11).
Njemačka statistika na bazi podataka KBA pokazuje nešto drugačiji redosljed u prvih deset.
Mercedes-Benz ostaje na vrhu sa 43 opoziva, ali Ford je na drugom mjestu sa 35, nadmašivši BMW-ova 24 opoziva. Volkswagen (22) je četvrti, a slijede ga Fiat (19), Porsche (18), Audi (17), Jeep (16), Peugeot (15) i Hyundai (12).
Razlika može biti zbog činjenice da KBA takođe izvještava o manje opasnim opozivima, a samo oni s ozbiljnim rizikom prijavljuju se sistemu Safety Gate.
Problemi riješeni tokom opoziva obično ne određuju pouzdanost samog vozila – čak i češće opozvani model može biti dobar izbor, i obrnuto, prenosi b92.
(Vijesti.ba)