Delegacija Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) i Grada Goražda o zastoju i problemima u implementaciji projekta cestovnog povezivanja Goražda i Sarajeva je početkom ove sedmice razgovarala sa premijerom Federacije BiH Nerminom Nikšićem i čelnim ljudima JP Autoceste FBiH, a sastanku je prisustvovala i federalna ministrica prometa i komunikacija.
Premijer BPK Goražde Edin Ćulov potvrdio je da su radovi na probijanju tunela Hranjen trenutno obustavljeni, te da je izvođač povukao radnike, mobilne timove i mehanizaciju. On je napomenuo da je između ostalog, poništen i tender za nadzor nad implementacijom probijanja tunela, te da postoje i druga sporna pitanja u vezi obezbjeđenja adekvatne dokumentacije koja tretira prilazne puteve.
“Imamo uvjerenja premijera Nikšića i direktora Autocesta da će se aktivnosti na implementaciji projekta nastaviti, izabrati nadzor. Ja ne bih davao nikakve izjave u smislu vremenskih rokova, pošto ima toliko stvari koje mogu utjecati na implementaciju projekta. Siguran sam da će se projekat tunela realizovati, ali u kojem periodu to niko ne zna”, kazao je Ćulov.
On je podsjetio da je na posljednjem tenderu za nastavak radova na tunelu Hranjen ponovo odabrana kompanija Euro-Asfalt, te da je slijedom toga JP Autoceste FBiH raspisao i tender za nadzor nad implementacijom probijanja tunela Hranjen.
“Do danas nemamo izabran nadzor, odnosno prije tri sedmice usvojena je žalba na nadzor za probijanje tunela Hranjen, što znači da će se morati uraditi ispravke dokumentacije i ponovo objaviti javne nabavke. U međuvremenu, izvođač je povukao svoje ljude, mobilne timove uređaje koje koristi, tako da javnost treba znati da se trenutno ne izvode radovi na probijanju tunela Hranjen”, naglasio je Ćulov
Osvrnuo se i na probleme oko eksproprijacije za prilazne puteve
“Na Vladi i Skupštini smo imali podatke da se ne radi adekvatno eksproprijacija, da bi pomoćnik gradonačelnika Goražda za katastar na sastanku kod premijera Nikšića iznio podatke da su eksproprijaciju uradili u procentu skoro 92 posto prilazne ceste od strane Pobjede, s južne strane tunela Hranjen. Takođe, Ministarstvo privrede BPK nije moglo izdati rješenje prema postojećem Zakonu o pretvorbi zemljišta jer Zakon izričito kaže da se rješenje može izdati samo ako se uplati peti primjerak”, pojasnio je premijer BPK Goražde.
Dodao je da je nakon sastanka kod premijera FBiH, ministar privrede pristao izdati rješenje o pretvorbi poljoprivrednog zemljišta na prilaznoj cesti kako bi se krenulo u izdavanje urbanističke saglasnosti prilaznog puta sa južne strane tunela Hranjen, s tim da će se, napomenuo je, na rješenju navesti da je ono važeće, ukoliko se uplata izvrši u roku od sedam dana nakon izdavanja rješenja.
Gradonačelnik Goražda Ernest Imamović smatra da se rješenje o pretvorbi poljoprivrednog zemljišta u građevinsko, moglo izdati prije godinu dana kada je stigao zahtjev Autocesta.
“Godinu dana se nepotrebno čekalo na rješenje, a nije tačno da grad Goražde nije radio eksproprijaciju. Tek nakon sastanka sa federalnim premijerom i ministicom prometa i komunkacija rješenje će biti izdano, novac će kantonu biti na računu za sedam dana”, potvrdio je Imamović uz poziv Vladi FBiH da o tunelu Hranjen održi sjednicu u Goraždu.
Iz JP Autoceste poručili su da realizacija projekta tunela Hranjen ne zavisi samo od njih zbog njegove složenosti, ali i završetka kompletnog procesa eksproprijacije te ishodovanja svih potrebnih saglasnosti, kao i dozvola od nadležnih institucija i ministarstava, kao i provođenja postupka nabavke za izbor izvođača i nadzora.
“Između ostalog, u toku je i ishodovanje Urbanističke suglasnosti za preostali dio brze ceste gdje postoje određeni problemi u vezi insistiranja plaćanja pretvorbe zemljišta od strane Ministarstva za privredu BPK Goražda koje još uvijek nije u vlasništvu JP Autoceste FBiH, kao i nemogućnost dobivanja suglasnosti od Privrednog društva UNlS ,”Ginex” d.d. Goražde”, istakli su.
Također podsjećaju da je u martu 2024. godine potpisan Ugovor sa Izvođačem „EURO-ASFALT” d.o.o Sarajevo za nastavak radova na probijanju tunela Hranjen i izradi primarne tunelske podgrade, kao i izradi dijela sekundarne tunelske obloge, a vrijednost ugovorenih radova je bez PDV-a 123 miliona.
“Ugovor III je završen krajem januara 2024. godine što je rezultiralo za smanjenjem radne snage, a isto je podrazumjevalo otklanjanje nedostataka na osnovu zapisnika Nadzora, koji prvenstveno nisu bili od velikog značaja po obimu radova i samim tim nisu zahtjevali veću radnu snagu”, pojansili su iz ovog preduzeća.
Između ostalog, dodali su da je projektna dokumentacija za projekt brze ceste Hrenovica – Goražde, u sklopu koje se nalazi i tunel Hranjen, u potpunosti završena te da je probijeno 51 posto glavne tunelske cijevi I 51,5 posto servisne tunelske cijevi.
(Vijesti.ba/FENA)
IZVOR