Ugledni američki list New York Times pisao je o kompaniji namještaja iz Konjica.
Zanat, bh. kompanija namještaja koju vodi Orhan Nikšić, potomak generacija koje su se bavile obradom drveta, u Milanu se predstavila sa desetak novih proizvoda koje su dizajnirali eminentni međunarodni dizajneri.
New York Times navodi da je među predstavljenim proizvodima je i stolić Genken koji je dizajnirao Japanac Naoto Fukasawe, a dobio je ime po japanskoj riječi za hodnik. Ploča stola dočarava raširene ruke domaćina u znak dobrodošlice, a kutija za odlaganje prikazana na površini inspirisana je školjkom koja u sebi krije blago (u ovom slučaju ključeve od kuće).
Predstavili su i Buna stolicu, ručno rađeni komad koji “teče poput rijeke”. Duguljaste površine i kratke noge definišu stočić Sinja Sebastiana Herknera, komad koji odražava tradicionalne niske stolove oko kojih bi porodice u BiH večerale. Kolekcija, uključuje i trpezarijski sto i klupu Jean-Marie Massauda te krevet (prvi u kompaniji) i noćni ormarić Michelea de Lucchija, a može se pogledati od utorka do nedjelje u Salone del Mobile.
Priča konjičkog “Zanata” traje gotovo sto godina. Gano Nikšić iz Konjica iz hobija se počeo baviti rezbarenjem drveta. Svoju ljubav prema tom poslu prenio je na sinove Saliha, Mehu, Asima i Adema, koji ju je pretvorio u uspješan biznis i 1927. osnovao firmu.
Ono što je pradjed započeo kao hobi, njegovi praunuci Orhan i Adem digli su do razine ozbiljne proizvodnje, izvoza na četiri kontinenta i saradnje s najvećim svjetskim dizajnerima.
O proizvodima i jedinstvenom dizajn identitetu brenda Zanat tokom godina je pisao veliki broj uglednih svjetskih časopisa za dizajn i arhitekturu, kao što su Wallpaper, Vogue, Architecture Digest, Domus, Residence, Plaza Deco, Frankfurter Algemeine Zeitung, a osvojili su i brojne nagrade.
(Vijesti.ba)
IZVOR