Riječ je o prvom podvigu ovog tipa, koji je Tom realizovao nakon prethodnog impresivnog zračnog podviga nazvanog Flight Mode, a u kojem je ovaj freestyle ekspert vozeći svoj motocikl velikom brzinom naišao na skok postavljen na litici visokoj 135 metara te potom “poletio” u ponor.
Veliki izazov je predstavljalo pravovremeno otvaranje padobrana i sigurno spuštanje vozača i motocikla. Upravo se to i dogodilo, aktivirana su dva padobrana, jednim se na tlo spustio Pagès, dok je drugi iskorišten za spuštanje motocikla.
Međutim, izazov Ride & Fly, koji je osmislio Pagès sa svojim prijateljem i kolegom sportistom Valentinom Dellucom, bio je još tehnički zahtjevniji. Razvoj opreme, pripreme i treninzi trajali su duže od dvije godine.
“Sve je bilo u kontroli ubrzanja kako bi se krilo za speedriding ‘napuhalo’ iznad glave. Kada sam osjetio da se točkovi odvajaju od tla, morao sam dati više gasa za postizanje brzine od 30 km/h. Moj četverotaktni motocikl je težak 105 kilograma, treba ga podignuti… Ukoliko u tome ne uspijete, postaje zeznuto”, izjavio je Pagès.
Dok je bio u zraku, Pagès je morao otkačiti kontrole paraglajdera, koje su prethodno pričvršćene na njegove laktove, a potom ih je trebao uzeti u ruke i pustiti ručke motocikla.
“Nakon toga je let bio fenomenalan, ali nije bilo lako jer sam se u početku plašio u zraku. Bio sam zaista uplašen, no osjećao sam se dobro dok sam letio kroz drveće i iznad trave. Zabavljao sam se, čak sam zaboravio da sam na motociklu”, rekao je sjajni Francuz.
Nakon početnog zaleta niz padinu, on je letio brzinom većom od 80 km/h pod glajderom koji veličinom odgovara trećini veličine krila paraglajdera te je dostizao brzinu od 100 km/h tokom oštrih okreta blizu tla. U slučaju problema, na raspolaganju su mu bila tri padobrana kako bi mogao osloboditi motocikl.
U ovom projektu je Pagès dizajnirao specijalni sistem suspenzije, kao i sigurnosni uređaj, ručku sa sistemom prstena namijenjenu za otpuštanje.
“Uložio sam u šivači stroj te sam grubo obradio materijal u svojoj garaži dok je motocikl visio sa stropa, kako bih izmjerio dužinu trake za pojas koji sam šivao. Naučio sam i plesti užad, prije nego sam sve poslao Zunu (Stéphane Zunino, jedan od pionira padobranstva), koji je obavio završna podešavanja. Ne zaboravljam ni vrijedne savjete Loica Jean-Alberta, legendarnog padobranca koji je letio na svemu što postoji”, kazao je Pagès.
Potom je govorio o izazovima s kojim se suočio.
“Došao sam u sport u kojem sam počeo od nule. Prije svega, morao sam dobiti licencu za mikrolake letjelice kako bih zadovoljio zrakoplovne propise. Svoje prve testne letove s paraglajderom obavio sam na brdu za trening. Nakon toga, za dio koji se odnosi na speedriding, proveli smo više sedmica pripremajući se s Albertom Baudom”, riječi su fenomenalnog francuskog sportiste.
Albert Baud je veteran ove discipline te je trenirao s holivudskim glumcem Tomom Cruiseom za film “Mission Impossible”. Nakon završetka osnovnog treninga, Pagès je trenirao s Ugom Gerolom i Valentinom Dellucom, a potom mu je Pacôme Schmitt, zahvaljujući svom bogatom poznavanju lokacije, pomogao da pronađe idealan teren.
“Kad pogledate video, pomislite da je lako. No, gotovo sam sve stopirao kada sam se suočio s kompleksnošću i rizicima ovog hiper stresnog projekta. Bio sam praktično spreman otići mjesec prije snimanja”, priznao je Pagès.
On ima četiri vezane pobjede na takmičenju Red Bull X-Fighters u Madridu, pobjednik je X-Fighters World Toura iz 2013. godine te je osvojio pet zlatnih, dvije srebrne i jednu bronzanu medalju na X Gamesu.
Tridesetdevetogodišnji Francuz je definitivno premašio granice svoje discipline te je nametnuo svoj stil, a sada razvija novi freestyle pristup i otvara nove vidike.
(Vijesti.ba)