Glas Krajine | Informativni portalGlas Krajine | Informativni portal
  • Naslovna
  • USK
  • BiH
  • Sport
  • Svijet
  • Magazin
    • Zdravlje
  • Tehnologija
  • Zanimljivosti

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Šta se dešava u Velikoj Kladuši: Fikret Abdić ne priznaje većinu, budžet usvojen u hodniku?!

2. Aprila 2023.

Više od 200 omladinaca na iftaru u Cazinu

2. Aprila 2023.

Na Ahiret preselila Salkić (rođ. Sedić) Hatka

2. Aprila 2023.
Facebook Twitter Instagram
Glas Krajine | Informativni portalGlas Krajine | Informativni portal
  • Naslovna
  • USK
  • BiH
  • Sport
  • Svijet
  • Magazin
    • Zdravlje
  • Tehnologija
  • Zanimljivosti
Facebook Twitter Instagram
Glas Krajine | Informativni portalGlas Krajine | Informativni portal
Home»Namet vozačima za profit privatnicima

Namet vozačima za profit privatnicima

2. Septembra 2021.3 Mins Read
Facebook Twitter WhatsApp Email
PODIJELI
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Telegram Email

Pet minuta i stotinjak maraka – toliko je potrebno da vozači dobiju potvrdu o ispravnosti vozila na tehničkom pregledu u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH). Tu spada i ispitivanje izduvnih gasova (EKO test) koje košta 36 KM.

Ovaj iznos je određen Pravilnikom o ispitivanju izduvnih gasova motornih vozila koji je 2017. godine potpisao federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić iz Hrvatske demokratske zajednice (HDZ) BiH, čime je dotadašnju cijenu od pet KM višestruko uvećao.

Novinari Centra za istraživačko novinarstvo (CIN) otkrivaju da je Lasić uvođenjem nove cijene zaobišao zakonska pravila i procedure i tako omogućio povećanje profita stanicama tehničkog pregleda i privatnim firmama koje vrše nadzor nad radom stanica. Među njima su i firme članova Lasićeve stranke i njima bliskih saradnika.

Ministarstvo je donošenje Pravilnika objasnilo kao potrebu za prilagođavanje evropskim normama emisije izduvnih gasova, većom sigurnosti u saobraćaju i manjem zagađenju zraka. No, građani i dalje čekaju takve rezultate.

„Imali smo na Vladi ovakav pravilnik. On je prošao jednoglasno“, tvrdi Lasić za CIN, iako Federalna vlada nikada nije raspravljala o ovom dokumentu.

Zbog nove cijene vlasnici vozila u FBiH su za četiri godine platili najmanje 74 miliona KM za EKO test, od čega je najveći dio – 72,5 miliona KM – završio u rukama privatnika. U budžete entiteta i kantona je proslijeđeno tek 1,5 miliona.

Godišnja kontrola vozila i cijene tih usluga su propisane na državnom nivou još 2007. godine Pravilnikom o tehničkim pregledima vozila i Pravilnikom o dimenzijama, ukupnoj masi i osovinskom opterećenju vozila. Prema ovim propisima, naknada za EKO test je bila pet KM. Deset godina poslije ministar Lasić je potpisao odluku kojom je u FBiH povećao cijenu EKO testa na 22 do 36 KM. Ostala pravila za godišnju kontrolu vozila su ostala ista pa se i dalje primjenjuju iz državnih pravilnika.

Ured Vlade FBiH za zakonodavstvo i usklađenost sa propisima Evropske unije je prije usvajanja pregledao Pravilnik i upozorio da federalni organi uprave mogu donositi podzakonske akte samo kada imaju ovlasti za to. S obzirom da je cijena već bila određena državnim propisom, Ured je smatrao da je Ministarstvo ne može mijenjati.

„Cijeneći hijerarhiju pravnih propisa, akti niže pravne snage, u konkretnom slučaju propis federalnog organa uprave, mora biti u skladu s propisom više pravne snage, odnosno organom uprave na nivou BiH“, piše u mišljenju Ureda.

Osim ovoga, Ministarstvo nije dostavilo ni obavezne dokaze o usklađenosti Pravilnika sa evropskim direktivama iz 2009. i 2010. godine. Umjesto da ispravi greške i pročišćen dokument vrati Uredu na konačnu potvrdu, Ministarstvo je odlučilo da ignoriše njihove obavezujuće upute. Direktor Ureda Željko Silađi kaže da je sada prekasno da Ured zatraži stavljanje propisa van snage jer je već objavljen.

„U konkretnom slučaju, taj postupak bi, eventualno, mogao pokrenuti premijer ili neko od zamjenika premijera“, kaže Silađi. No, federalni premijer Fadil Novalić nije želio o ovoj temi razgovarati sa novinarima CIN-a.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Slični članci

Šta se dešava u Velikoj Kladuši: Fikret Abdić ne priznaje većinu, budžet usvojen u hodniku?!

2. Aprila 2023.

Više od 200 omladinaca na iftaru u Cazinu

2. Aprila 2023.

Na Ahiret preselila Salkić (rođ. Sedić) Hatka

2. Aprila 2023.

Katarina bila u hraniteljskoj porodici, Nenada zavoljela u srednjoj školi! Njegova majka u šoku: Ovo je tragedija, ne znam šta ću!

2. Aprila 2023.

Stari grad Ostrožac sa tri historijske epohe privlači turiste iz cijele BiH

2. Aprila 2023.

Verstappen pobjednik Velike nagrade Australije

2. Aprila 2023.
Najnovije

Šta se dešava u Velikoj Kladuši: Fikret Abdić ne priznaje većinu, budžet usvojen u hodniku?!

2. Aprila 2023.

Više od 200 omladinaca na iftaru u Cazinu

2. Aprila 2023.

Na Ahiret preselila Salkić (rođ. Sedić) Hatka

2. Aprila 2023.

Katarina bila u hraniteljskoj porodici, Nenada zavoljela u srednjoj školi! Njegova majka u šoku: Ovo je tragedija, ne znam šta ću!

2. Aprila 2023.
-OGLAS-
O nama
O nama

Vaš izvor vijesti o životnom stilu. Misija portala GLAS KRAJINE je otvoriti medijski prostor cijele Krajine i šire, objavljujući vijesti iz svih sfera života, kulturnih i zabavnih događanja, obrazovanja i slično.

Društveni smo, povežite se s nama:

Facebook Twitter Instagram Pinterest YouTube WhatsApp
Our Picks

Šta se dešava u Velikoj Kladuši: Fikret Abdić ne priznaje većinu, budžet usvojen u hodniku?!

2. Aprila 2023.

Više od 200 omladinaca na iftaru u Cazinu

2. Aprila 2023.

Na Ahiret preselila Salkić (rođ. Sedić) Hatka

2. Aprila 2023.
Preporučujemo
© 2022 GlasKrajine. Designed by GK Team.
  • Kontakt
  • Marketing
  • O nama

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.