Federalno ministarstvo finansija na čijem čelu je ministrica Jelka Milićević, ako je suditi prema poraznim nalazima federalnih revizora, ne samo da nije najbolje upravljalo federalnim novcem u iznosu od stotinama miliona KM, već je tim javnim novcem dijelom raspolagalo i na nezakonit način.
Finansijski izvještaj Ureda za reviziju institucija o izvještajima o izvršenju budžeta za 2020. godinu koji se rasprostire na 74 stranice, vrvi od neregularnosti.
Podsjetimo, pod lupom revizora bio je isti izvještaj koji je oborio Parlament FBiH je 26. maja ove godine. Vlada FBiH ga, ističu revizori, čak nije ni dostavila Uredu za reviziju, “što je bila obveza sukladno članu 16. stav 2. Zakona o reviziji institucija u FBiH”.
-Izvještaj o izvršenju Budžeta FBiH nije sačinjen shodno članku 97. Zakona o budžetimau FBiH. Ono nije usklađeno sa sadržajem i klasifikacijama računa proračuna i ne sadrži sve informacije i podatke propisane članom 97. Zakona: početno i završno stanje imovine, obveza i izvora vlasništva, objašnjenje većih odstupanja. U Izvještaju nisu prezentirane sveobuhvatne informacije o realizaciji mjera za ublažavanje posljedica izazvanih pandemijom COVID-19, što je, uvažavajući izdvajanja sredstava iz Budžeta FBiH za COVID-19, kao i činjenicu da je za implementaciju Zakona o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica realizirano svega 18,63% (90.934.169 KM) osiguranih sredstava za ove svrhe (488.207.999 KM), na primjeren način trebalo obrazložiti – istaknuli su revizori.
Konstatirali su ida Ministarstvo finansija nije na adekvatan način izvijestilo Vladu FBiH o izvršenju Budžeta FBiH za 2020. godinu, kako je to propisano odredbama Zakona o budžetima u FBiH.
Revizori navode da Zakon o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica nije realiziran u skaldu s planiranim sredstvima. Za implementaciju Zakona osigurana su sredstva u iznosu od 488.207.999 KM, a realizirano je tek 18,63% (90.934.169 KM), i to samo za subvencioniranje doprinosa za obvezna osiguranja.
-Podaci prezentirani u informacijama Ministarstva finansija jasno ukazuju na to da je već tada bilo primjereno, opravdano i potrebno poduzeti odgovarajuće analize i aktivnosti s ciljem preispitivanja implementacije Zakona, odnosno aktivnosti koje bi za posljedicu imale obuhvat većeg broja subjekata trenutnim mjerama i/ili uvođenje novih mjera. To više dobiva na važnosti jer je Zakon prestao važiti 31. 7. 2020. godina – ističu revizori.
Kako navode, nije prezentirano da je Ministarstvo finansija, u saradnji s Vladom FBiH, poduzimalo aktivnosti s ciljem većeg doprinosa ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica, odnosno većeg obuhvata privrednih subjekata, što bi za posljedicu imalo veću realizaciju odobrenih sredstava na poziciji „Tekući transferi drugim razinama vlasti – Fond za stabilizaciju privrede“.
Vlada FBiH je 16. Oktobra 2020. godine donijela Uredbu o interventnim mjerama za potporu ugroženim sektorima gospodarstva FBiH u okolnostima pandemije COVID-19
Međutim, revizori konstatuju: Članom 7. Uredbe definirani su neprihvatljivi korisnici. Između ostalih, to su i korisnici koji su nakon 1. 8. 2020. godine isplatili dividendu/dobit iz prethodnih godina, osim ako je dividenda isplaćena u obliku dionica korisnika pomoći. Navedena odredba je neprimjerena s aspekta moguće dodjele financijske potpore korisnicima koji su do 1. 8. 2020. godine isplatili dividendu/dobit i dobiva više na značajnosti ako se uzmu u obzir opći i posebni ciljevi dodjele financijske potpore definirani Uredbom. nije uzeto u razmatranje stanje zaposlenih i smanjenje radnih mjesta u financiranim djelatnostima u odnosu na prethodnu godinu.