Jedna od najvećih grešaka koju profesionalci prave na LinkedInu jeste aktiviranje na platformi tek kada počnu da traže novi posao ili neposredno prije toga – kada im se javi želja ili potreba.
Greška je i prestanak aktivnosti čim pronađu novi posao, dođu na novu poziciju, piše Dejan Pataki, stručnjak sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa.
LinkedIn nije samo mreža za traženje posla – to je platforma za izgradnju karijere, ličnog brendinga i dugoročnih profesionalnih veza. Algoritam platforme najviše podržava objave koje se tiču promjene posla, jer je to u osnovi svrha zbog koje je LinkedIn i nastao. Međutim, umjesto da promjenu posla koristite kao jednokratni “bum” u vidljivosti, treba je strateški iskoristiti za dugoročnu korist.
Kako? Kroz pripremu prije objave, optimizaciju profila, kvalitetan sadržaj i angažovanje prije i poslije promjene posla.
Zašto je važno misliti o LinkedInu prije nego što mijenjate posao?
Često ljudi počnu da razmišljaju o svom prisustvu na LinkedInu tek kada im posao više nije siguran ili kada žele bolju priliku.
– To je problem ili da napišem “izazov” jer je Linkedin “spora” platforma. To znači da proces izgradnje reputacije i vidljivosti, koja je preduslov da biste dobili priliku, zahtijeva vrijeme, angažovanost, prisutvo. Vaš profil je vaša digitalna reputacija, ako ga ne gradite kontinuirano, ne možete očekivati dobru vidljivost u ključnom trenutku. Zato je potrebno kontinuirano raditi na svom brendu, a ne samo kada vam je hitno potreban posao – piše Pataki.
Algoritam voli promjene posla – iskoristite to na pravi način
Promjena posla je jedna od najvidljivijih aktivnosti na LinkedInu, jer algoritam posebno favorizuje objave ovog tipa. Zašto?
LinkedIn je platforma napravljena za karijerne promjene – to je u njenom DNK. Objave u vezi sa novim poslom izazivaju prirodno visok angažman (lajkove, komentare, dijeljenja) i dodatno su favorizovane od same platforme. Kompanije, koje aktivno koriste platformu, često pohvaljuju nove zaposlene, dodatno povećavajući vidljivost objave.
Međutim, da biste ovu vidljivost iskoristili na pravi način, nije dovoljno samo napisati objavu. Potrebno je pripremiti “teren” unaprijed.
Kako se pripremiti prije objave o promjeni posla?
Dodatno se angažujte i komentarišete objave relevantnih ljudi u vašoj industriji.
Objavite kvalitetan sadržaj vezan za vašu ekspertizu (čak i jednostavan post ili mišljenje) koji će pročitati ljudi nakon što vide promjenu posla, pozicije. Tada će i percepcija prema vama biti dodatno pozitivna, jer ćete odavati utisak osobe koja stvari drži pod kontrolom.
Optimizacija profila prije objave o novom poslu
Pre nego što objavite da ste promijenili posao, provjerite kako vaš profil izgleda, jer će biti mnogo posjećeniji nego inače.
Ključne stvari koje treba da optimizujete:
- Profilna i naslovna fotografija – profesionalna fotografija povećava kredibilitet.
- Tekst ispod fotografije – nad ovim se zamislite, potrudite se toliko da baš budete zadovoljni kada pročitati tekst ispod vaše fotografije. Uvijek je savjet da ovo nije prostor samo za vašu novu poziciju, nego za vašu priču: koji problem rješavate, šta vas čini osobom i van posla.
- Opis profila – prilagodite ga tako da reflektuje vaše nove profesionalne ciljeve i vrijednosti.
- Vještine i preporuke – Dodajte nove vještine relevantne za vašu sledeću poziciju i zatražite preporuke od bivših kolega – ovaj dio radite i nakon objave o promjeni posla.
Sve ovo će učiniti vaš profil privlačnijim i korisnijim za nove prilike i poslovne konekcije.
Kreiranje sadržaja koji daje dodatnu vrijednost
Većina ljudi dopusti da platforma generički postavi sadržaj nakon aktiviranja nove pozicije. To nije najbolje rješenje.
Post o promjeni posla može donijeti mnogo više koristi ako ga strateški osmislite.
Kako napisati bolju objavu?
Povežite svoju promjenu posla sa lekcijama koje ste naučili na prethodnoj poziciji.
Istaknite šta vas motiviše i u kom pravcu želite da razvijate karijeru.
Možete se zahvaliti i onima sa kojima ste do sada sarađivali.
– Koristim metafore u opisima aktivnosti na platformi i često sam govorio da je vaš Linkedin prostor vaš “TV studio” gdje imate prilike da komunicirate aktuelnosti iz struke, profesije. U tom stilu zamislite da ste fudbaler koji prelazi u drugi klub i na vama su reflektori – piše Dejan Pataki.
Kako nastaviti angažman nakon promjene posla?
Velika greška je prestati biti aktivan na LinkedInu čim dobijete novi posao.
Šta treba da radite poslije objave?
Potrudite se da odgovorite na svaki komentar i čestitku – to povećava angažovanjei jača mrežu kontakata.
Dijelite prve utiske o novoj poziciji – može biti kratka objava o onome šta vas je najviše impresioniralo ili jednostavan opis promjene nekih rutina. Ljudi će vas razumjeti, rezonovati sa takvim pričama, prenosi Ekapija.
Pošaljite zahtjeve za konekcijom prema ključnim ljude u novoj industriji – ako ste promijenili industriju, počnite da se povezujete sa relevantnim liderima.
I obavezno: nastavite da kreirate sadržaj – podijelite svoje profesionalne uvide i tako gradite dugoročnu vidljivost.
LinkedIn nije samo alat za promjenu posla – on gradi vašu karijeru.
– Mijenjanje posla nije samo prelazak sa jedne pozicije na drugu, već i prilika za jačanje vašeg profesionalnog brenda – zaključuje Dejan Pataki.
(Vijesti.ba)