Oslanjanje nosača na zastarjelo gorivo – mazut, ograničene mogućnosti lansiranja aviona i stalni kvarovi naglašavaju oslabljene resurse Rusije u suprotnosti sa naprednim flotama SAD i Kine.
Rat Rusije sa Ukrajinom dodatno dovodi u sumnju nadu da će se “Kuznjecov” ikada vratiti u službu i ostavlja mu neizvjesnu budućnost.
Nosači aviona su na neki način pokazatelj opšteg bogatstva nacije. Zašto?
Zato što su nosači aviona složeni; nosači aviona su izuzetno skupi – i za proizvodnju i za održavanje. Shodno tome, samo bogate nacije, sa viškom resursa, mogu izdržati troškove razvoja i postavljanja nosača aviona, piše Nacionalni interest, prenosi B92.
SAD, najmoćnija nacija na svijetu, ima jedanaest “supernosača”. Kina ambiciozno i revizionistički “usmjereno” radi na proširenju svoje flote nosača aviona i na ivici je da postavi treći nosač. Indija ima dva. Italija ima dva. Ujedinjeno Kraljevstvo ima dva, ali je povuklo 41, što sugeriše opadanje globalnog značaja ove ostrvske države.
A Rusija ima upravo nosač “Admiral Kuznjecov” za koji mnogi pretpostavljaju da više nikada neće ploviti.
Zvanična priča Rusa je da je “Kuznjecov” trenutno u remontu sa programom modernizacije koji bi trebalo da produži vijek čamca za još četvrt vijeka. Prvobitno, Kuznjecov je trebalo da prođe kroz modernizaciju pogona i elektronike u 35. fabrici za remont brodova u Murmansku, od 2018. do 2021. Očigledno je da je rok za 2021. probijen, dijelom zato što je u oktobru 2018. “Kuznjecov” oštećen kada je PD-50 bazen potonuo, zbog čega je dizalica od 70 tona probila rupu od 200 kvadratnih stopa kroz palubu Kuznjecova.
Rusija se suočava sa teretom rata na iscrpljivanje sa Ukrajinom. Priroda rusko-ukrajinskog rata, pretežno kopnenog sukoba, znači da usmjeravanje resursa u “Admiral Kuznjecov” vjerovatno neće biti glavni ruski prioritet. Dakle, malo je vjerovatno da će “Kuznjecov” ponovo zaploviti u skorije vrijeme.
(Vijesti.ba)
IZVOR