Iznenadni odlazak Carlosa Tavaresa dolazi dva mjeseca nakon što je Stellantis izvijestio o padu neto dobiti u prvom polugodištu za 48 posto u poređenju s istim periodom prošle godine.
Prošle sedmice automobilski div objavio je planove za zatvaranje svoje tvornice za proizvodnju kombija Vauxhall u engleskom Lutonu, dovodeći u opasnost oko 1.100 radnih mjesta. U izjavi kojom je najavio Tavaresov odlazak, viši nezavisni direktor Stellantisa Henri de Castries kazao je kako su se “posljednjih sedmica pojavili različiti stavovi koji su rezultirali odlukom uprave i izvršnog direktora”, piše Index.
Prije ostavke Tavares je bio jedan od najmoćnijih ljudi u globalnoj automobilskoj industriji. Imao je reputaciju nemilosrdnog rezača troškova, kako u francuskoj grupi PSA tako i u Stellantisu, nakon njenog spajanja s Fiat Chryslerom 2021.
“Bio je poznat po tome što je mogao preokrenuti kompanije koje su bile u problemima. Kritičari bi rekli da je samo previše smanjivao troškove i odgađao proizvode te tako štetio kvaliteti”, kazao je za BBC Hans Greimel, azijski urednik sedmičnika Automotive Newsa.
Tavares je često dospijevao na naslovnice u Velikoj Britaniji bacajući sumnju na budućnost operacija Vauxhalla u toj zemlji, povezujući to s pitanjima kao što su Brexit i vladini planovi da prisile proizvođače automobila da proizvode više električnih automobila.
Još nije jasno hoće li njegov odlazak uticati na planirano zatvaranje Stellantisove tvornice u Lutonu. Tavaresov položaj bio je nedavno potkopan dramatičnim padom prodaje i dobiti u kompaniji. Cijena Stellantisove dionice pala je za 40% od početka ove godine.
U septembru je kompanija saopćila kako je počela tražiti Tavaresovog nasljednika, ali da se očekuje da će on ostati na svojoj poziciji barem do 2026. godine.
Stellantis je objavio da sada očekuje imenovanje novog izvršnog direktora do sredine sljedeće godine. U međuvremenu je rečeno da će uspostaviti novi privremeni izvršni odbor, na čelu s predsjednikom kompanije Johnom Elkannom.
(Vijesti.ba)