Izložbom fotografija “Sarajevo – grad ljubavi i stradanja” fotografa Danila Krstanovića i dodjelom Nagrade za doprinos čuvanju kulture sjećanja fotografu Krstanoviću, večeras je u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine svečano otvoreno 29. izdanje Modula Memorije 2024, jednog od najstarijih kulturoloških programa posvećenih kulturi sjećanja u ovom dijelu Evrope.
Direktor Scene MESS i umjetnički direktor Modula Memorije Nihad Kreševljaković kazao je da je izložba jedna od posljednjih koje je Krstanović radio u ratu i koja je imala putovanje kroz cijelu Evropu.
– Ipak mi smo se odlučili da uradimo potpuno novu postavku od 64 fotografije zahvaljujući njegovoj kćerci Renati Krstanović koja nam je izašla u susret i otvorila njegove fascinantne arhive – kazao je.
Naglasio je da je to samo dio onoga što svjedoči o značaju Krstanovića i bogatstva koje Sarajevo ima kada je u pitanju fotografska historija i registriranje najznačajnijih trenutaka u cjelokupnoj historiji.
Kreševljaković je kazao da se Krstanović počeo baviti fotografijom još davne 1978. godine te da je fotoaparatom svjedočio različitim periodima.
– Ipak smo se odlučili za ovu izložbu koja se direktno tiče perioda opsade Sarajeva i prvih dana prestanka opsade, jer smo smatrali da se radi o vjerovatno najvažnijem i najznačajnijem segmentu opisa Danila Krstanovića – zaključio je.
U okviru otvorenja, posthumno i dodijeljena Nagrada za doprinos čuvanju kulture sjećanja upravo fotografu Krstanoviću koju je preuzela njegova kćerka Renata.
– Odlučili smo se da ovu nagradu dodijelimo Krstanoviću jer su njegove fotografije jedan od najprepoznatljivih znakova Sarajeva iz perioda opsade i smatramo da je on to itekako zaslužio – kazala je koordinatorica Modula Memorije Hana Bajrović-Čardaković.
Renata Krstanović, koja je poklonila fotografije MESS-u, kazala je da izložba za nju predstavlja omaž njenom ocu, zbog čega je veoma emotivna na pozitivan način.
(Vijesti.ba / FENA)
IZVOR