Aktivnosti influencera bit će pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC.
Pravila će se u početku primjenjivati na influencere s više od milion pratilaca.
“Divlji zapad influencera je gotov”, rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella.
“Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati prilagoditi”, rekao je za novine La Repubblica.
Istaknuti influenceri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti saradnju brendova ili otkriti svoje komercijalne interese.
Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influencere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura.
AGCOM je u priopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na “komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti”. U slučaju plasmana proizvoda, “influenceri su dužni umetnuti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja”, stoji u priopćenju.
Influencerica reklamirala božićni kolač tvrdeći da će pomoći dječjoj bolnici
Mnogi će odluku AGCOM-a vidjeti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna talijanska influencerica Chiara Ferragni – što je Lasorella zanijekao.
U decembru je Ferragni, koja ima gotovo 30 miliona pratitelja na Instagramu, kažnjena s nešto više od miliona eura jer je tvrdila da će prodaja “dizajnerskog” ružičastog božićnog kolača pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu.
U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.
U izjavi objavljenoj svojim pratiocima rekla je da je napravila “pogrešku u dobroj vjeri… povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom”, javlja Hina.
Prošle sedmice talijanska policija objavila da će protiv Ferragni biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi sa slučajem božićnog kolača.
Prošle su godine u drugim evropskim zemljama uvedena stroža pravila za influencere.
U junu je Francuska donijela zakon prema kojem se influenceri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. Bilo je to prvi put da je posao influencera zakonski definiran u Evropi.
U oktobru je Evropska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influencera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati “slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratitelji imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije”.
(Vijesti.ba)