Američki General Motors pokušava spasiti svoju nekad izuzetno profitabilnu poziciju na najvećem svjetskom tržištu automobila, no suočava se s oštrom konkurencijom kineskih proizvođača, što je uglavnom problem svih tradicionalnih proizvođača automobila u Kini posljednjih godina.
Prema izvještaju upućenom američkom regulatoru, GM će otpisati do 2,9 milijardi dolara na vrijednost svog partnerstva s kineskim SAIC Motorom. Osim toga, grupa očekuje 2,7 milijardi dolara troškova za zatvaranje tvornica i restrukturiranje svojih aktivnosti u Kini. Ukupni gubici se time penju na 5,6 milijardi dolara ili preračunato oko 5,3 milijardi eura.
Nove mjere dolaze nakon nekoliko godina konstantnog pada za GM u Kini, dok lokalni proizvođači automobila napreduju zahvaljujući izdašnim subvencijama i širokom rasponu popularnih novih električnih modela, piše Jutarnji.
Ambiciozna i vrlo agresivna kineska konkurencija slične glavobolje stvara praktično svim tradicionalnim proizvođačima sa zapada i istoka, odnosno iz SAD-a, Evrope, Japana i Koreje. Tradicionalni proizvođači su desetljećima ulagali veliki novac u Kinu i ubirali još veće prihode dok su Kinezi upijali znanje. Sada, kada su Kinezi naučili dovoljno, uz obilne subvencije na tržištu polako na svom tržištu slabe svoje nekada moćne konkurente.
(Vijesti.ba)