Novo istraživanje psihologinje Christine Bauer sa Univerziteta u Beču i njenog međunarodnog tima otkriva kako društveni narativi utiču na samopouzdanje i akademske rezultate studenata iz socioekonomski ugroženih sredina. Umjesto da se o ovim studentima govori kao o “slabima”, istraživači su u svom eksperimentu istakli njihove snage, poput upornosti, sposobnosti rješavanja problema i snalaženja u teškim situacijama.
Rezultati su pokazali da su studenti koji su se fokusirali na svoje snage pokazali značajno veće samopouzdanje i postizali bolje ocjene.
Ovaj pristup, predstavljen studentima iz SAD-a, potvrdio je da promjena narativa može imati pozitivan uticaj na njihovo akademsko postignuće. Studenti koji su reflektirali o vlastitim snagama postigli su bolje rezultate tokom cijelog semestra.
Prema Bauer, narativi koji predstavljaju socijalno ugrožene studente kao “slabe” ne odražavaju pravu sliku. “Uprkos izazovima, mnogi studenti pokazuju nevjerovatnu snagu u suočavanju s preprekama, poput balansiranja između posla i studija, bez akademske podrške iz porodičnog okruženja,” naglašava ona. Istraživači upozoravaju da takvi negativni narativi ne samo da potiskuju jake strane ovih studenata, već mogu dodatno pogoršati njihovu situaciju i produbiti osjećaj nesigurnosti.
Slični rezultati postignuti su i u novijim studijama koje uključuju studente iz Njemačke i Austrije. Iako su izazovi različiti, stigmatizirajući narativi prisutni su u mnogim društvima. Bauer zaključuje da je važno prepoznati snagu socijalno ugroženih osoba i prestati ih doživljavati kao slabe, jer to samo prikriva prave probleme društvenog sistema koji nije sposoban adekvatno podržati one kojima je pomoć najpotrebnija.
(Vijesti.ba)