Bosna i Hercegovina, zemlja kontrasta i apsurda, ponovo pokazuje kako različiti dijelovi države funkcionišu prema potpuno nespojivim standardima.
Na jednoj strani, MUP RS je uveo praksu slanja obavještenja o saobraćajnim kaznama putem e-maila. To nam je potvrdila jedna čitateljka portala Vijesti.ba koja je na svoju privatnu e-mail adresu dobila obavijesti o kazni.
Osim toga MUP RS je uveo elektronski način naplate kazni onima koji nemaju prebivalište u BIH. Naime, zvanični podaci pokazuj da su samo za prvih šest mjeseci ove godina strani državljani su napravili više od 600 hiljada KM neplaćenih kazni u Bosni i Hercegovini.
S druge strane u Federaciji BIH nema mogućnosti da se naplate kazne od stranih državljana. A i onim domaćim kazne dolaze na kućnu adresu i preko godinu dana nakon počinjenog prekršaja.
Vijesti.ba su ranije pisale i o poraznom primjeru Policijske stanice Tešanj, gdje građani nemaju ni osnovnu mogućnost digitalnog obraćanja policiji. Ova stanica, koja djeluje u jednoj od najperspektivnijih mikroregija Evrope, nema ni zvanični e-mail putem kojeg bi građani ili pravna lica mogli podnijeti prijave, zatražiti informacije ili riješiti neki problem, a kamoli da radi na način kako to policija u RS-u radi sa saobraćajnim naplaćivanjem kazni.
Ova nepovezanost u pristupu javnim uslugama ima direktne posljedice po građane i privrednike. Dok se u jednom entitetu modernizacija koristi za olakšavanje administrativnih procedura, u drugom građani troše vrijeme i novac obilazeći šalter za šalterom.
Ironija je da se Tešanj, poznat kao jedan od perspektivnijih gradova, suočava s problemima koji su u mnogim državama odavno prevaziđeni. Uprkos višestrukim kritikama, odgovorni odbijaju pružiti objašnjenja za ovakvo stanje.
Digitalizacija, pogotovo ove “osnovne stvari” bi trebale biti osnova za efikasnost u radu javnih institucija. Građani zaslužuju sistem koji ih ne sputava, već im olakšava život.
(Vijesti.ba)