Devet od deset Evropljana uključilo bi digitalne vještine u obrazovanje na svim nivoima, prema danas objavljenom novom istraživanju Eurobarometra, saopćeno je iz Evropske komisije.
Istraživanje „Buduće potrebe u digitalnom obrazovanju” otkriva stajališta građana o važnosti digitalnih vještina u obrazovanju, uključujući ulogu nastavnika, integraciju umjetne inteligencije te prednosti i izazove tehnologije u poučavanju i učenju.
Građani EU-a većinom se slažu (92%) da škole imaju ključnu ulogu u poučavanju o tome kako se nositi s mogućim negativnim učincima digitalnih tehnologija na mentalno zdravlje i dobrobit.
Nadalje, 78% Evropljana smatra da bi digitalne vještine trebale dobiti jednaku pozornost u školi kao i čitanje, matematika i nauka.
A 80 % ispitanika slaže se da ih digitalna pismenost štiti od dezinformacija i dezinformacija na internetu. Velika većina (89 %) smatra da bi svi nastavnici trebali imati potrebne vještine kako bi učenike naučili razlikovati činjenice od fikcije na internetu i snalaziti se u složenosti digitalnih informacija.
Iako ispitanici općenito podupiru zabranu pametnih telefona u školama (69%), postoji širok konsenzus (87%) u korist promovisanja digitalnih tehnologija posebno osmišljenih za učenje u školama. Istodobno, više od polovine ispitanika (54 %) prepoznaje da umjetna inteligencija donosi koristi i izazove za poučavanje i učenje te poziva na njezinu daljnju procjenu.
Građani smatraju da EU ima važnu ulogu u utvrđivanju standarda za upotrebu digitalnih tehnologija u obrazovanju, primjerice u području zaštite podataka ili umjetne inteligencije (49 %).
Istraživanje Flash Eurobarometra provedeno je na internetu u 27 država članica EU-a od 7. do 14. maja 2025. Temelji se na odgovorima 25.781 Evropljanina.
(Vijesti.ba / FENA)


