Djeca u prosjeku provode sedam do osam sati dnevno pred ekranima, radi zabave. Međutim, kada su djeca drastično smanjila vrijeme provedeno pred ekranom, pokazala su značajna poboljšanja u općem ponašanju i emocionalnom blagostanju.
Istraživači sa Univerziteta Južne Danske analizirali su podatke prikupljene od 89 porodica s 181 djetetom i adolescentom između četiri i 17 godina.
Polovina porodica zamoljena je da ograniči slobodno vrijeme svoje djece pred ekranom na najviše tri sata sedmično, što je velika promjena u odnosu na prosječnih sedam do osam sati dnevno. Oni koji su to učinili tvrde da su njihova djeca bolje reagirala na emocije i stres te da se poboljšalo njihovo prosocijalno ponašanje.
Drugim riječima, smanjenje sati provedenih pred ekranom pomoglo je djeci da bolje obrade svoje emocije i poboljšaju svoje društvene interakcije.
Prethodno istraživanje, objavljeno u časopisu JAMA Pediatrics, pokazalo je da djeci treba zabraniti vrijeme pred ekranom do treće godine jer to može dovesti do kašnjenja u razvoju. Istraživači sa Univerziteta Drexel otkrili su da bebe i mala djeca, koja gledaju ekrane, imaju veću vjerovatnoću da će pokazati atipična čulna ponašanja povezana s neurorazvojnim poremećajima, kao što su autizam i poremećaj pažnje/hiperaktivnosti (ADHD).
Istraživači su također otkrili da količina vremena koje je bebama bilo dozvoljeno provesti pred ekranom i njihova dob izravno utječu na njihov razvoj. Svaki sat dnevnog vremena provedenog ispred ekrana povećao je djetetove šanse za ispoljavanje senzornih problema za 23% u 18 mjeseci, ali je pao na 20% u 24 mjeseca. Jedina iznimka je videochat – budući da su društvene interakcije korisne za djetetov razvoj.
(Vijesti.ba)