Na navedene nedostatke u obuci budućih vozača ukazao je počasni predsjednik Asocijacije auto-škola BiH, instruktor vožnje i predavač teoretske nastave u auto-školama u Banjaluci, Zagrebu i Dubrovniku Vitomir Tošić, koji se istraživanjem saobraćajne problematike bavi decenijama. Na osnovu iskustva dugog 50 godina i sprovedenih istraživanja, Tošić tvrdi da se budućim vozačima povređuju prava, jer bezbjednost nije moguće graditi na osnovu zastarjelih propisa.
Dodaje da je nadležnima u RS i Federaciji BiH više puta ukazivao na manjkavosti teoretske i praktične obuke za buduće vozače, ali da nije bilo sluha niti želje za izmjenom važećih propisa.
“Auto-škole nisu, niti su ikada bile u mogućnosti da na teoretskoj nastavi obrađuju s aspekta bezbjednosti saobraćaja krucijalnu oblast, a to je predviđanje i prepoznavanje opasnosti na putu. U dostupnoj literaturi, odnosno dosadašnjim verzijama knjige testova i priručniku, nedostaje mnoštvo neophodnih fotografija i ilustracija raznovrsnih opasnosti na otvorenim i gradskim putevima”, tvrdi Tošić.
Pogrešno je, smatra Tošić, što se praktično osposobljavanje vozača i polaganje praktičnog dijela vozačkog ispita obavlja isključivo na ulicama gradova iako je, kako tvrdi, opšte poznato da se stradanja, pogotovo mladih vozača, najčešće događaju na otvorenim putevima.
“Uvjeren sam da mladi vozači stradaju ne samo zbog sopstvene krivice ili saobraćajne nediscipline nego i zbog nedovoljne bezbjednosne osposobljenosti budući da su vozačko umijeće sticali vozeći isključivo gradskim ulicama. To je ustaljena praksa ne samo u BiH, već i u mnogim drugim zemljama”, rekao je Tošić.
Vlasnik auto-škole “Semafor” iz Dervente Drago Đukić saglasan je da bi se kandidati prilikom praktične obuke morali izvoditi na magistralni put pa čak i dva časa na autoput.
(Vijesti.ba)
IZVOR