Proizvođači automobila ubrzano se prilagođavaju nakon što je američki predsjednik Donald Trump uveo carine od 25 posto na robu iz Meksika i Kanade.
Iako su mnoge kompanije izrazile zabrinutost zbog ovih nameta, Hondina odluka predstavlja prvi konkretan potez jedne velike japanske automobilske kompanije.
Prema izvorima bliskim kompaniji, Honda je prvobitno planirala proizvodnju nove generacije Civica u Guanajuatu, u Meksiku, s početkom proizvodnje u novembru 2027. godine.
Meksiko je prvobitno izabran zbog rastućih troškova proizvodnje u Indiani i Kanadi. Međutim, sada Honda planira započeti proizvodnju novog Civica u Indiani od maja 2028. godine, s očekivanom godišnjom proizvodnjom od oko 210.000 vozila.
Ukoliko proizvodnja u Indiani ne bude mogla zadovoljiti potražnju, Honda će razmotriti uvoz iz zemalja koje nisu pogođene carinama.
Glasnogovornik Honde odbio je komentirati promjene u proizvodnom planu Civica, ali je naglasio da će kompanija nastaviti analizirati tržišne prilike i poslovno okruženje pri donošenju odluka o optimalnoj proizvodnji i distribuciji na globalnom nivou.
Meksiko već dugo predstavlja jeftiniju proizvodnu bazu za japanske i druge globalne proizvođače automobila. Honda iz Meksika izvozi oko 80% svoje proizvodnje u Sjedinjene Države, koje su drugo najveće automobilsko tržište na svijetu, odmah nakon Kine.
Glavni operativni direktor Honde Shinji Aoyama još u novembru je upozorio da bi kompanija mogla razmotriti premještanje proizvodnje ukoliko SAD uvede trajne carine na uvozna vozila.
Honda je prošle godine u Sjedinjenim Državama prodala oko 1,4 miliona automobila i kamiona, uključujući modele luksuzne marke Acura.
U istom periodu prodano je više od 240.000 modela Civic, uključujući benzinske i hibridne verzije, što ovaj model čini drugim najprodavanijim Hondinim vozilom u SAD-u, odmah iza modela CR-V.
Prodaja Civica, poznatog po pristupačnoj cijeni, porasla je za 21% u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju podaci kompanije. Oko 40% vozila koje Honda prodaje u SAD-u dolazi iz uvoza iz Meksika i Kanade.
Također, Honda iz SAD-a godišnje izvozi oko 60.000 vozila u Meksiko i Kanadu, što znači da bi eventualne protumjere i carine koje bi ove zemlje mogle uvesti dodatno povećale troškove za kompaniju.
(Vijesti.ba / FENA)