Upravljanje ljudima na radnom mjestu nije svima prirodno, a nedostatak formalne obuke mogao bi da odvrati više ljudi da se popnu na menadžerskoj ljestvici. Manje od polovine, 48% menadžera, kaže da se u potpunosti slaže da trenutno imaju vještine potrebne da budu izuzetne u svom poslu, prema istraživanju Galupa.
Christine Cruzvergara je bila među ljudima koji su angažovani na rukovodeću poziciju bez velike podrške. Cruzvergara je prvi put postala šefica kao pomoćnica direktora na univerzitetu 2011. i naslijedila je tim u kome su neki od njenih zaposlenih bili više od 25 godina stariji i “značajno stariji” od nje, kaže ona za CNBC Make It.
U nedostatku bilo kakvog uputstva kao novog menadžera, Cruzvergara, sada glavni direktor strategije obrazovanja u Handshake-u, kaže da su tri stvari bile ključne za njeno uspješno vođenje tima.
Učite od svojih prethodnih šefova
Kada počnete da upravljate drugim ljudima, može biti od pomoći da razmislite o svojim prethodnim iskustvima sa bivšim menadžerima i šta vam se dopadalo ili ne sviđalo u stilu svake osobe, kaže Cruzvergara.
Mnogo naučite i od onih dobrih koje želite da oponašate, i od onih loših čije navike ili stilovi komunikacije nisu bili efikasni za vas. Na primjer, možda ste imali menadžera koji je pokazao da je zainteresovan za vas, prijemčiv za vaše povratne informacije i posvećen vašem uspjehu.
Razmislite o tome kako postavljaju očekivanja i komuniciraju s vama da biste se tako osjećali. Ako je moguće, pitajte ih direktno o bilo kojoj od njihovih strategija.
Na taj način možete da “kristališete ko ćete biti i po kojim principima ćete djelovati” kao menadžer, kaže Cruzvergara, koja je od tada upravljala sa preko 100 ljudi u svojoj karijeri na univerzitetima i u korporativnim prostorima.
Identifikujte svoje prednosti i slabosti
Također je važno izgraditi stil upravljanja koji se oslanja na vaše snage kao kolege i komunikatora, a također uzima u obzir oblasti u kojima vam je još potrebno poboljšanje, prenosi Ekapija.
– Kada sam postala šef, veoma sam razmišljala o svojim snagama i onome što sam donijela na sto i onome što je meni bilo autentično – kaže Cruzvergara.
Na primjer, ona sebe smatra veoma direktnom osobom koja se takođe može prilagoditi komunikaciji i radnim stilovima drugih ljudi. Brzo je smislila prečicu za upoznavanje sa svojim izvještajima, što uključuje postavljanje pet ključnih pitanja svima kojima rukovodi u njihovom prvom formalnom razgovoru jedan na jedan.
– Poslije našeg prvog susreta, oni me poznaju malo bolje, a ja njih malo bolje. Samo smo ubrzali mjesece zajedničkog rada, jer smo eksplicitno razgovarali o nekim od ovih stvari i krenuli tako dobrim putem – kaže Cruzvergara.
Jedna oblast za koju je saznala da joj je potrebna poboljšanja je da bude jasna kada se ne slaže sa nečijim povratnim informacijama.
– Samo zato što dobro prihvatam povratne informacije, ne znači da sam ih u potpunosti uključila, ili da sam imala priliku da ih u potpunosti razumijem ili razmislim o tome, ili da se slažem sa njima – kaže Cruzvergara. Sada je naučila da to komunicira sa svojim kolegama.
Izgradite mrežu drugih menadžera za smjernice
Cruzvergara kaže da nije imala dobrog supervizora do trenutka kada je postala menadžer, tako da to nije bio neko kome se mogla obratiti za savjet vodeći sopstveni tim. Dakle, okrenula se svojim vršnjacima.
– Otkrila sam da je važno izgraditi mrežu kolega u mom polju na koje bih se oslanjala, dijelila priče i tražila savet od neutralne treće strane. Na neki način je bilo od pomoći što nisam imala sjajnog šefa u tom početnom dijelu, jer mi je to omogućilo da izgradim zaista jaku mrežu kolega – kaže Cruzvergara.
(Vijesti.ba)