Da li ste znali da jedno od četiri preduzeća u SAD-u ne opstane duže od prve godine? Ovi neuspjesi obično ne dolaze zbog loših ideja, već zbog grešaka koje su mogle biti spriječene.
Šo Devan, saradnik Forbes iznosi pet najčešćih grešaka koje sam vidio (i napravio), kako biste ih izbjegli i fokusirali se na izgradnju uspješnog biznisa.
Potreba da radite previše
Mnogi vlasnici biznisa misle da raditi više znači raditi bolje.
Spojler: nije tako. Pokušaj da balansirate previše stvari odjednom zbunjuje kupce, troši resurse i vodi vaše poslovanje ka iscrpljivanju.
Zamislite ovo: nova tehnološka startup kompanija odlučuje da se bavi svime odjednom. Pravljenjem aplikacija, vođenjem cloud platformi, pružanjem usluga sajber bezbjednosti, prodajom hardvera, podučavanjem programiranja, pa čak i istraživanjem vještačke inteligencije. Ambiciozno? Naravno. Održivo? Apsolutno ne. Kupci ne mogu da shvate u čemu su zapravo dobri, a tim se previše razvlači, pa ništa ne uspijeva kako treba.
Rješenje: fokus. Izaberite jednu stvar koju možete da radite tako dobro da gotovo funkcioniše sama od sebe. Za tehnološki startap to bi moglo značiti početak sa razvojem prilagođenih aplikacija. Kada to savladaju, mogu se proširiti na komplementarne usluge.
Jednostavnost pobjeđuje. Ona vašim kupcima pruža jasnoću, olakšava posao vašem timu i pomaže vašem startapu da raste na održiv način. Pokušaj da radite sve ne čini vas impresivnim, ali vas čini rastrzanim.
Prebrzo zapošljavanje bez razumijevanja potreba posla
Jedna od najvećih početničkih grešaka u poslu? Prebrzo zapošljavanje bez pravog razumevanja potreba vaše kompanije. Možda vam se čini da rast znači više ljudi, prenosi Ekapija. Ali, ako požurite sa širenjem tima bez jasno definisanih uloga i odgovornosti, rizikujete da iscrpite resurse, stvorite neefikasnosti i usporite napredak.
Primejr: Mala e-commerce kompanija dobila je veliki ugovor i odmah zaposlila tri nova člana tima za vođenje operacija. Bez jasno definisanih procesa, zadaci su se počeli preklapati, komunikacija je pukla. A tim je više vremena provodio raspetljavajući nesporazume nego ispunjavajući porudžbine.
Rezultat? Propušteni rokovi, nezadovoljni klijenti i bačen novac.
Prije nego što objavite oglas za posao, zastanite i razmislite. Koje uloge su zaista ključne u ovom trenutku? Koje vještine će najviše doprinijeti vašim poslovnim ciljevima? Identifikovanjem tih potreba unaprijed, zapošljavaćete promišljeno, a ne impulsivno. I nemojte se zadovoljiti “najboljim iz trenutnog izbora”. Fokusirajte se na pronalaženje savršenog kandidata – nekoga čije vještine i način razmišljanja odgovaraju vašoj dugoročnoj viziji.
Previše klijenata
Primamljivo je pokušati da zadovoljite sve kada tek počinjete, jer se čini kao najbrži način za rast.
Ali istina je slijedeća. Pokušaj da služite svima obično znači da nikoga ne služite kako treba. Vaši napori postaju raspršeni, poruke nejasne, a vaš brend rizikuje da se izgubi u moru konkurencije.
Ovo je trenutak kada pristup “bogatstvo je u nišama” mijenja igru. Kada se fokusirate na određenu ciljnu grupu, sve postaje jednostavnije. Možete prilagoditi svoje usluge, usavršiti procese i izgraditi reputaciju kao stručnjak u svojoj oblasti.
Primer: Kao poslovni trener, umjesto da pomažete “svim preduzetnicima”, specijalizujte se za podršku preduzetnicima u ranoj fazi razvoja koji trebaju pomoć u kreiranju sistema i strategija za rast. To i dalje pokriva različite industrije, ali jasno definiše fazu poslovanja s kojom najbolje radite. Takva specifičnost privlači prave klijente i pomaže vam da se izdvojite iz mase.
Zaključak: fokusirajte se na kvalitet, a ne na kvantitet. Jasna niša omogućava vam da postignete bolje rezultate i izgradite jače odnose sa klijentima. Ponekad, raditi manje upravo je ono što vam pomaže da postignete više.
Preuranjeno ulaganje u tehnologiju
Lako je prepustiti se uzbuđenju oko modernih alata kada započinjete, ali ulaganje u skupu tehnologiju prije nego što pridobijete klijente često je zamka. Istina? Sjajni sistemi neće spasiti vaše poslovanje ako niste savladali osnove.
Primjer: Pretplata na CRM platformu koja košta 500 dolara mjesečno prije nego što potpišete prvog klijenta. Naravno, unaprijeđeni radni tokovi i napredna analitika zvuče odlično u teoriji, ali bez klijenata, to je samo nepotreban trošak.
Rješenje: držite se jednostavnosti. Koristite povoljne ili besplatne alate za riješavanje trenutnih potreba. Platforme poput Google Workspace-a ili besplatne verzije alata za upravljanje projektima idealne su za početak. Fokusirajte energiju na ono što je zaista važno: pridobijanje klijenata i potvrđivanje vašeg poslovnog modela.
Kako vaše poslovanje raste i suočava se s novim izazovima, tačno ćete znati koja vam tehnologija treba za efikasno skaliranje. Zapamtite, tehnologija je tu da rješava probleme, a ne da stvara nepotrebne troškove. Počnite skromno, rastite pametno.
Slušanje pogrešnih ljudi
Nije svaki savjet dobar, a ponekad slušanje pogrešnih ljudi može usporiti vaš napredak. Jedna od grešaka koju sam često viđao (i sam napravio) jeste prihvatanje savjeta od dobronamernih mentora. Ili trenera koji nemaju iskustva u vašoj specifičnoj industriji. Čak i s najboljim namjerama, njihov savjet može dovesti do pogrešnih odluka, izgubljenog vremena i nepotrebnih troškova.
Primjer: zamislite da pokrećete e-commerce brend i angažujete trenera čija je ekspertiza u vođenju fizičkih prodavnica. Oni vam savjetuju da se fokusirate na promocije u prodavnici i strategije za povećanje pješačkog saobraćaja. To bi možda funkcionisalo – da imate prodavnicu. Ali za online brend? Taj savjet potpuno promašuje cilj.
Istina? Ništa ne može zamijeniti učenje kroz praksu. Praktično iskustvo naučiće vas šta funkcioniše, a šta ne u vašem području. Kada sakupite neke uspjehe (i lekcije), potražite mentore koji su već prošli vašim putem. Pravi savjet može biti prekretnica, ali samo ako je usklađen s vašim ciljevima i izazovima. Birajte svoje savjetnike pažljivo, baš kao što gradite svoj posao.
Zaključak: greške su dio putovanja, ali ne moraju definisati vašu priču. Svaki izazov je prilika za rast, a svaki neuspjeh korak bliže uspjehu ako mu pristupite s pravim načinom razmišljanja. Izbjegavanjem ovih uobičajnih grešaka, možete uštedjeti vrijeme, energiju i resurse dok gradite posao na koji ćete biti ponosni.
(Vijesti.ba)