Video podcasti prošle godine su postali izuzetno popularni i čine veći udio najpopularnijih podcasta na Spotify u poređenju s 2023. To pokazuju podaci koje je od Spotify-a dobio Forbes. I Youtube je postao jedna od dominantnih destinacija za fanove podcasta.
Više od trećine najpopularnijih podcasta na Spotify 2024. godine bili su objavljeni u video formatu. Taj udio veći je u odnosu na 2023. godinu, kada je jedan od sedam najpopularnijih podkasta bio u video formatu.
Spotify je zabilježio porast od 140 odsto u broju video podcasta na popisu najpopularnijih 50 u 2024. u odnosu na 2023.
Na toj platformi sada se prikazuje više od 300.000 video podcast programa. Broj kreatora koji objavljuju videozapise na mjesečnoj bazi povećao se u odnosu na prošlu godinu za 50 posto, kažu iz Spotify.
Video podcasti korisnicima su draži od audio formata
Više od 250 miliona korisnika Spotify gledalo je neki video podcast. Dvije trećine korisnika koji slušaju i gledaju podcaste kažu kako im je draži video od audio formata.
I Youtube je imao koristi od eksplozije popularnosti video podcasta. Preskočio je Spotify i postao omiljena platforma za streaming podcasta ove godine. Čak 30 posto ispitanika u anketi Edison Research-a sprovedenoj za prva tri tromjesečja 2024. kaže kako je Youtube njihova omiljena platforma za podcaste, dok za Spotify to kaže 29 posto ispitanih.
Edison Research je u istraživanju otkrio da je oko 84 posto mjesečnih pratilaca podcasta, sadržaj konzumiralo u video formatu. Oko 71 posto korisnika aktivno gleda podcast dok ga sluša. Gotovo polovina onih koji aktivno gledaju video podcaste kažu kako osjećaju snažniju povezanost s podcasterima u video formatu. Također, mogu i bolje da razumiju njihov ton kroz izraze lica i gestove.
I Spotify i Youtube reagovali su na ovaj trend.
„Sve se počinje vrjteti oko videa”, rekao je za Wallstreet žurnal izvršni direktor Spotify David Ek. Kako bi se takmičila s Youtubeom, platforma planira da plaća podcasterima čiji sadržaj dostigne određeni broj pregleda. Premium pretplatnicima planira da ponudi gledanje nekih video podcasta bez reklama, izvjestio je Wallstreet žurnal. Podcasteri mogu da zarade i podizanjem svog sadržaja na Youtube, koji, prema pisanju ovog lista, kreatorima nudi program izdašnih isplata.
Intervjuisanje političara
Neki video podcasteri ove godine su u svojim emisijama intervjuisali i kandidate za predsedničke izbore u SAD-u. To im je pomoglo da na Youtubeu ostvare ogroman broj pregleda. Džp Rogan intervjuisao je, a kasnije i podržao, Donalda Trumpa, i to manje od dvije sedmice prije samih izbora. Roganov trosatni razgovor s Trampom brzo je dobio nevjerovatnih 53 miliona pregleda i postao njegov drugi najgledaniji video na Youtubeu. Roganov intervju s Trumpovim potpredsjednikom Vensom na Youtubeu je prikupio 18 miliona pregleda, a s Elonom Muskom, održan dan prije izbora, 19 miliona pregleda.
I aktuelna potpredsjednica, a tada predsjednička kandidatkinja Demokratske stranke, Kamala Harris, gostovala je u podcastima. Ipak, njeni razgovori prikupili su manje pregleda. Intervju za podcast Club Shay Shay dobio je 1,6 miliona pregleda, a intervju za podcast Call Her Daddy manje od milion.
Neki od najvećih podcastera na svijetu potpisali su ugovore sa striming platformama vrijedne i po nekoliko stotina miliona dolara. Rogan, koji već godinama vodi najpopularniji podcast na svijetu, obnovio je višegodišnji ugovor sa Spotify u februaru, i to za navodnih 250 miliona dolara. Za razliku od prethodnih ugovora sa Spotify, ovaj novi ne zahtijeva da se njegov podkast prikazuje ekskluzivno na toj platformi. SiriusXM je kupio prava na prikazivanje podcasta Call Her Daddy autorke Aleks Kuper u ugovoru vrijednom 100 miliona dolara. Call Her Daddy već nekoliko je godina drugi najgledaniji na Spotify.
(Vijesti.ba)