Milanska ulica Via Monte Napoleone nadmašila je njujoršku Petu aveniju i postala najskuplja trgovačka ulica na svijetu, što je prvi put da je evropski grad na vrhu liste, prenosi Biznis.ba.
Zakupnine u ulici koja se nalazi u srcu italijanske finansijske prestonice, skočile su 11% u posljednjih 12 mjeseci na 20.000 eura po kvadratnom metru, pošto je potražnja nadmašila ponudu, navodi se u izveštaju objavljenom u srijedu od strane grupe nekretnina Cushman & Wakefield.
Poređenja radi, zakupnine na čuvenoj Petoj aveniji, na Menhetnu, koje pokrivaju ulice od 49. do 60, ostale su iste drugu godinu zaredom na 2.000 dolara po kvadratnoj stopi (kako se mjeri po američkim standardima, jedna stopa jednaka je 30 centimetara).
Iza prva dva mjesta, londonska New Bond Street pretekla je Tsim Sha Tsuija iz Hong Konga i zauzela treće mjesto, sa zakupninama od 1.762 dolara po kvadratnoj stopi. Ikonična Avenue des Champs Élysées u Parizu zauzela je peto mjesto sa cijenom zakupa od 1.282 dolara, prenosi Investitor me.
“Via Monte Napoleone “je vrlo kratka u poređenju sa Petom avenijom, New Bond Streetom ili Jelisejskim poljima”, što pomaže da se povećaju kirije”, rekao je Thomas Casolo, šef maloprodaje Cushman & Wakefielda za Italiju.
Kao rezultat vidi prostor za dalje povećanje stanarine.
„Prostor je veoma oskudan“, rekao je on za CNN.
Manjak prostora – skuplje iznajmljivanje
Izvještaj već 34 godina prati zakupnine u 138 vodećih maloprodajnih destinacija u svijetu. “Ove lokacije se suočavaju sa velikom potražnjom za prostorom i ograničenom ponudom, čak i na inače izazovnom maloprodajnom tržištu”, kaže Robert Travers, šef maloprodaje za Evropu, Bliski istok i Afriku u Cushman & Wakefieldu.
Luksuzni i masovni brendovi „udvostručuju svoje fizičke prodavnice na vrhunskim lokacijama, jer konkurencija za pažnju potrošača pokreće potrebu za superiornim iskustvom kupovine i izlogom proizvoda“, rekao je on.
Stope slobodnih prostora su “izuzetno niske” što kao rezultat donosi skupo iznajmljivanje.
U aprilu je Kering, matična kompanija Gucci-ja, platio 1,3 milijarde eura za kupovinu zgrade u ulici Via Monte Napoleone od podružnice Blackstonea. Chanel i Gucci su takođe otvorili nove lokacije na tom potezu u protekloj godini, a među ostalim poznatim rezidentima su i Hermès, Versace, Cartier, Bottega Veneta i Celine.
Razvoj događaja odražava širi procvat luksuznog turizma u Milanu, koji je domaćin jedne od najvećih godišnjih sedmica mode u svijetu, kao i Sedmice dizajna, fokusirane na namještaj i dizajn interijera.
Mnogi bogati pojedinci takođe su se preselili u Milano, privučeni pojednostavljenim migracijskim pravilima i izdašnim poreskim olakšicama, prema ovogodišnjem izvještaju Henley & Partners, koji pomaže bogatima da pronađu najbolje mjesto za život.
Evo 10 najskupljih lokacija za kupovinu na svijetu, prema zakupu po kvadratnom metru, po podacima Cushman & Wakefielda:
1. Via Monte Napoleone, Milano
2. Upper Fifth Avenue (49. do 60. ulice), Njujork
3. New Bond Street, London
4. Tsim Sha Tsui, Hongkong
5. Avenija Champs Élysées, Pariz
6. Ginza, Tokio
7. Bahnhoftstrasse, Cirih
8. Pitt Street Mall, Sidnej
9. Myeongdong, Seul
10. Kolmarkt, Beč
(Vijesti.ba)