Dobavljače zapljuskuju valovi štednje jedan za drugim, a situacija će se dodatno pogoršavati. Ne samo Volkswagen, već i BMW i Mercedes osjećaju da im nedostaje profit iz Kine, jer su lokalni konkurenti u električnoj mobilnosti stekli prednost.
U Evropi visoki troškovi energije i rada dodatno opterećuju situaciju, da ne spominjemo haos oko prestanka proizvodnje automobila s unutarnjim izgaranjem”, primjećuje frankfurtski list.
“Auto-koncern je u kratkom vremenu od rekordnih profita došao do pitanja opstanka”, navodi Leipziger Volkszeitung i ističe: “U brojnim sporednim zgradama ove velike kuće uvijek se zarađivalo dovoljno pa se ignorisala potreba za rekonstrukcijom u starom dobrom sjedištu. Nedostatak konkurentnosti njemačkih lokacija tema je o kojoj se doslovno raspravlja desetljećima. Međutim, sve dok je kinesko tržište cvjetalo, dok je koncernov ogranak Audi briljirao s premium-strategijom, i dok je Porsche, usprkos šestoznamenkastim cijenama, obarao prodajne rekorde – moglo se izdržati”.
Freie Presse iz Chemnitza podsjeća: “Ranije je kod Volkswagena uvijek važilo pravilo da se u kriznim vremenima rješenja traže zajedno sa predstavnicima radnika. Ovu strategiju konsenzusa izvršni direktor koncerna Oliver Blume već je okončao otkazivanjem zaštite radnih mjesta. Sada je uprava konačno krenula na kurs konfrontacije. Radničkim vijećima neće ostati ništa drugo nego da pruže što veći otpor planovima uprave. Jer ono što zabrinjava u tim planovima je to da se radi isključivo o defenzivnim mjerama.
Ne nazire se strategija napredovanja kako bi se vratila stara tržišna snaga u Evropi i Kini”, kritizira Freie Presse, prenosi DW.
Berlinski dnevni list Tageszeitung (taz) naglašava: “Više nego razumljivo je to što je oko 120.000 zaposlenih u Volkswagenu u Njemačkoj poprilično uznemireno. Oni trebaju ispaštati zbog pogrešnih menadžerskih odluka iz prošlosti.
Samo skandal s dizel-motorima koštao je koncern do sada više od 32 milijarde eura. To što koncern do danas nije u stanju ponuditi električni automobil koji je dostupan široj populaciji, također nije odgovornost zaposlenih.
Ko želi pročistiti koncern, trebao bi početi od vodstva. Međutim, nije poznato da gospodin Blume, koji je prošle godine zaradio skoro 9,7 miliona eura, želi dati dobar primjer i odreći se dijela svog nerazmjerno visokog prihoda“, ističe Tageszeitung.
Dnevni list Kölner Stadt-Anzeiger o istoj temi piše: “Cijela zemlja – uključujući poduzeća – uživala je u uspjehu koji se zasnivao uglavnom na jeftinoj energiji, najnižim kamatama i globalizaciji u procvatu.
Na toj osnovi politika pokušava transformaciju – i s iznenađenjem otkriva da bez svih tih sretnih okolnosti to nije tako lako. Primijenjeno na dva predstojeća ‘samita‘ kod kancelara i ministra finansija, to znači: ovakvih sastanaka je bilo dovoljno. Ono što nedostaje jest fokusiranost na prioritetna pitanja i njihovo rješavanje. Međutim, izgleda da je ‘semaforska‘ koalicija manje nego ikad sposobna za to”, primjećuje Kölner Stadt-Anzeiger, prenosi DW.
(Vijesti.ba)