Rimac Automobili povukli su devet primjeraka hiperautomobila Nevera, godina proizvodnje 2023. i 2024. u Sjedinjenim Američkim Državama.
Primjerci se povlače zbog problema s niskonaponskim kablom C19, za koji postoji sumnja da nije ispravno pričvršćen u tvornici, što može oštetiti izolaciju kabela tokom vožnje. To povećava rizik od kratkog spoja, što može uzrokovati povećanje temperature i izazvati požar.
Rimac je započeo istragu početkom oktobra, dok je Nacionalna uprava za sigurnost u saobraćaju (NHTSA) obaviještena o povlačenju 18. oktobra 2024.
Vlasnici automobila bit će obaviješteni, a vlasnicima se savjetuje da ne voze svoje automobile dok ovlašteni servisi ne riješe problem. Servisi će kabel besplatno pregledati i popraviti.
“Obratili smo se vlasnicima Nevera kako bismo riješili zabrinutost oko usmjeravanjem niskonaponskog C19 kabela. Naime, tokom redovne provjere kvalitete u našem proizvodnom procesu uočili smo potencijalni problem. Iako nisu prijavljeni nikakvi incidenti ili pritužbe kupaca, niti su uočeni sigurnosni problemi vezani uz vozila, poduzimamo proaktivne korake kako bismo osigurali najviše standarde sigurnosti i performansi”, odgovorili su na upit Indexa iz Rimac Automobila.
Opozivi nisu neuobičajena stvar u automobilskoj industriji, no bilo bi zanimljivo znati kako je problem uočen. Jedna od teoretskih mogućnosti je da je mogao biti uočen prilikom incidenta kod nekog postojećeg kupca. Požari električnih automobila posebno su nezgodni i opasni ako u njima bude zahvaćena i baterija, s obzirom na to da je njeno gašenje vrlo otežano.
Prije dvije godine bicikl Greyp, koji je proizvela (tada) istoimena Rimčeva kompanija, zapalio se prilikom punjenja baterije u garaži luksuzne vile u Voloskom kraj Opatije. Prema istrazi, uzrok požara bio je kvar u akumulatoru električnog bicikla Greyp G-6. On je izazvao eksploziju akumulatora, a ona požar. Vila tada nije oštećena, ali je izgorjela njena garaža, kao i automobili Tesla, Mercedes i Aston Martin koji su se nalazili u njoj, piše Forbes.
Nakon toga Greyp je izdao obavijest o promjeni baterija, no bez informacija da je tome prethodio požar koji je uzrokovao jedan Greyp G-6.
S obzirom na to da su baterije lako zapaljive, nije iznenađenje da su do sada zabilježeni i manji požari u Rimčevim tvornicama. U Kampusu kod Kerestinca u aprilu ove godine izbio je požar na baterijama, koji je brzo ugašen jer tvornica ima i vlastite vatrogasce. Godinu ranije, dok je tvornica bila smještena u Škorpikovoj, izbio je požar koji je ugasila Javna vatrogasna postrojba grada Zagreba.
(Vijesti.ba)