Devet od deset građana Beča barem povremeno koristi javni prevoz, a 32 posto putuje javnim prevozom svaki dan. Isto toliko ih dnevne rute prelazi pješke, dok 10 posto vozi bicikl. Sveukupno tri četvrtine bečkog stanovništva svakodnevno koristi alternative automobilima.
U usporedbi s ostalim evropskim gradovima, korištenje automobila pri dnu je ljestvice sa svega 26 posto. Podaci posljednjih 30 godina pokazuju kako vožnja automobilom neprestano opada u korist javnog prevoza. Broj ličnih vozila, koji je 2004. godine iznosio 403 vozila na 1.000 stanovnika, smanjila se na 364.
Dok je biciklistički saobraćaj prije trideset godina bio na svega tri posto, 2019. godine skočio je na sedam, a prošle na čak deset posto. Tako je 2023. godine u Beču registrovano gotovo dvanaest miliona biciklista, što je tri posto više nego godinu prije. U 2023. je uloženo 35 miliona eura u biciklističku infrastrukturu. Također, zahvaljujući 46 projekata ove će se godine izgraditi dodatnih 20 kilometara biciklističkih staza.
Održiva mobilnost donosi brojne prednosti: Smanjuje gužve, buku u saobraćaju i potrošnju energije, poboljšava kvalitet zraka i života stanovništva te stvara prostor za više zelenih površina u javnim prostorima.
(Vijesti.ba)
IZVOR