Kako je pojašnjeno, većina ovih projekata započeta je u proteklom periodu.
Prvom odlukom usvojen je program namijenjen za izgradnju putne infrastrukturu u iznosu od 59 miliona KM, kojim će se finansirati dva projekta izgradnje brzih cesta u Federaciji BiH.
Naime, na prijedlog Federalnog ministarstva Vlada je donijela je odluku kojom se usvaja Program utroška sredstava “Kapitalni transferi javnim preduzećima – za putnu infrastrukturu“ u iznosu od 59.000.000 KM, utvrđen Budžetom FBiH za 2024. godinu ovom ministarstvu.
Ovom odlukom Vlada Federacije BiH utvrđuje dva projekta koji će se finansirati putem ovoga programa. Prvi se odnosi na izgradnju brze ceste Lašva-Nević Polje (Vitez- Nević Polje) u iznosu od 29.790.000 KM, čiji je implementator JP Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar, a namjena ovih sredstava je za eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Drugi projekt je brza cesta Prača – Goražde (Tunel Hranjen i trasa BC- eksproprijacija), čiji je implementator JP Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar, u iznosu od 29.210.000 KM. Sredstva su namijenjena za građenje, a izgradnja ove brze ceste je podržana i drugom danas usvojenom odlukom u iznosu od 10.745.000 KM.
Druga odluka odnosi se na Transfer za izgradnju autocesta, brzih cesta, magistralnih i drugih cesta, u iznosu od 84 miliona KM, te obuhvata 17 projekata. Na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i komunikacija Vlada je usvojila Program utroška sredstava „Kapitalni transferi javnim poduzećima – Transfer za izgradnju autocesta, brzih cesta, magistralnih i drugih cesta”, u iznosu od 84.000.000 KM, utvrđen Budžetom FBiH za 2024. godinu ovom ministarstvu.
Na posebnom računu za upravljanje razvojnim sredstvima za implementaciju sredstava namijenjenih za finansiranje kapitalnih infrastrukturnih projekata u okviru Jedinstvenog računa Trezora se nalazi dio ovih sredstava, a ostatak potrebnih sredstava će se osiguravati sukcesivno u skladu sa potrebama za realizaciju projekata. Usvojenom odlukom utvrđuje se 17 projekata koji će se finansirati putem ovoga programa.
Za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla (u dužini od osam km), planiran je iznos od 12.906.649 KM, i to za projektiranje, eksproprijaciju i građenje. Implementator projekta je JP Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar.
Iznos od 6.900.000 KM namijenjen je za izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – V. Kladuša – granica RH, a implementator je JP Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar. Ova sredstava su planirana za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Za izgradnju brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica RH, čiji je implementator JP Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar, planiran je iznos od 23.445.000 KM. Namjena ovih sredstava je za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Iznos od 3.850.000 KM (za projektovanje i eksproprijaciju) planiran je za izgradnju brze ceste Lašva – Travnik – Jajce, dionica Nević Polje – Turbe (10,8 km), čiji je implementator JP Autoceste FBiH d.o.o Mostar.
Pored toga, za izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje – Lot 4. Poslovna zona Vitez (faza 1), čiji je implementator JP Autoceste FBiH, planirano je 3.153.351 KM (za projektovanje i eksproprijaciju).
Kada je riječ o izgradnji brze ceste Prača-Goražde (Tunel Hranjen i trasa BC eksproprijacija), čiji je implementator projekta je JP Autoceste FBiH, planiran je iznos od 10.745.000 KM, i to za eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Iznos od 6,1 milion KM planiran je za izgradnju južne obilaznice Mostara, čiji je implementator JP Ceste Federacije BiH u saradnji sa Gradom Mostarom. Ova sredstva su namijenjena za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Za izgradnju i rješavanje spoja magistralnih cesta M17.4 i M17, te sanaciju i rekonstrukciju magistralnih cesta i rasvjete na M17, Ortiješ u gradu Mostaru i Počitelju, planirano je 500.000 KM. Implementator je JP Ceste FBiH, a namjena sredstava je za projekovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Iznos od 2.500.000 KM namijenjen je za izgradnju dionice Šički Brod-Đurdevik na trasi ceste Tuzla-Sarajevo. Implementator je JP Ceste FBiH, a sredstva su za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Sredstva u iznosu od 2.000.000 KM (za projektovanje i reviziju) predviđena su za izgradnju gradskog autoputa u Sarajevu, dionica Stup-Buća Potok-Pofalići-Velešići-Bentbaša. Implementator je JP Ceste FBiH.
Za rekonstrukciju i sanaciju ceste Kreševo- Kiseljak, čiji je implementator JP Ceste FBiH planirano je 3.500.000 KM, i to za građenje i nadzor.
Iznos od 1.000.000 KM planiran je za izgradnju XII transferzale, spoj od Stupske petlje do aerodroma Sarajevo. Implementator je JP Ceste FBiH, a sredstava su namijenjena za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Sredstva u iznosu od 1.000.000 KM (za građenje i nadzor) planirana su za rekonstrukciju dijela tomislavgradske obilaznice, čiji je implementator JP Ceste Federacije BiH.
Kada je riječ o izgradnji obilaznice Kiseljaka II faza, čiji je implementator JP Ceste Federacije BiH, planiran je iznos od 2.500.000 KM, i to za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Iznos od 2.500.000 KM namijenjen je za izgradnju „Južne saobraćajnice” u Tuzli, dionica Ši Selo- Slavinovići, I faza. Implementator projekta je JP Ceste Federacije BiH, a sredstva su predviđena za eksproprijaciju.
Za izgradnju kružnog toka Mlake, na cesti M18, dionica Šički Brod 3-Ivinice 1, čiji je implementator JP Ceste Federacije BiH planirano je 700.000 KM (eksproprijacija, građenje i nadzor). Isti iznos od 700.000 KM planiran je i za izgradnju kružnog toka HIDANI, na cesti M4, u Kalesiji, dionica Simin Han-Donje Caparde, čiji je implementator JP Ceste Federacije BiH, a sredstva su namijenjena za eksproprijaciju, građenje i nadzor, saopćeno je iz Ureda Vlade FBiH za odnose s javnošću.
(Vijesti.ba / FENA)
IZVOR