Istog dana je otvorena izložba pod nazivom “40 godina od Olimpijskih igara u Sarajevu”. Ovaj projekt će ozvaničiti početak formiranja i rada biblioteke Olimpijskog muzeja koja će biti dostupna za naučno-istraživačke aktivnosti.
“Od ranih 90-ih vjerovatno me nijedna druga tema nije zanimala više od razvoja dizajna Olimpijskih igara. Najveći događaj u svijetu s medijskom pokrivenošću bez premca je ilustrativan primjer koliko je važan dizajn. Dizajn ne samo da daje lice događaju, već odražava i sliku grada i zemlje domaćina. Ima odličnih, ali nažalost i loših primjera. Sve Olimpijske igre imaju svoje karaktere – pod uticajem ljudi, kulture, istorije i politike zemlje domaćina – još od prvih Igara modernog vremena. Još od Zimskih olimpijskih igara u Lilehameru 1994. godine posjećujem sve igre. Lokalnim praćenjem, čitanjem, istraživanjem i prikupljanjem bio sam u mogućnosti da dobijem pregled i da formiram sud o kvaliteti dizajna. Kad god je bilo moguće, kontaktirao sam ključne ljude Odjela za komunikacije i dizajn kako bih razgovarao o procesima i problemima u razvoju dizajna. Ponekad čak i nakon događaja. Od ranih 90-ih godina sakupljam olimpijska dokumenta i predmete. U međuvremenu je moja kolekcija dostigla veličinu od 60.000 predmeta i nastavlja da raste.”
Markus Osterwalder je razvio interesovanje za Olimpijski pokret tokom studija da bi postao grafički dizajner u Švajcarskoj. Nakon posjete Olimpijskoj biblioteci u Lozani 1990. godine, započeo je izgradnju vlastite olimpijske arhive i zbirke knjiga, slika i suvenira.
Posjetio je svako izdanje Igara od Lillehammera 1994. godine, fotografirao, skupljao suvenirnice i sastajao se s dizajnerima kako bi razgovarali o njihovim pripremama. Godine 2014. Markus je imenovan da vodi, razvija i dizajnira „Olympic Memorabilia Project“, podržan od brojnih olimpijskih kolekcionara širom svijeta. 2016. bio je kustos izložbe „Da li bi bilo utopijski sanjati o univerzalnom jeziku?“ u Rio de Janeiru/Brazil tokom Olimpijskih igara. 2017-2018 bio je angažovan kao kustos u Olimpijskom muzeju u Lozani/Švajcarska za izložbu „OLIMPJSKI JEZIK – ISTRAŽIVANJE IZGLEDA IGARA“. Krajem 2019. objavio je svoju knjigu „OLIMPJSKE IGRE – DIZAJN“, koja je već objavljena na engleskom i japanskom jeziku. Ovo opsežno djelo predstavlja sve korporativne dizajne od Atine 1896. do Tokija 2020. na skoro 1600 stranica i predstavlja preko 200 dizajnera koji su dali važan doprinos olimpijskom dizajnu širom svijeta. 2021. izložba „OLIMPJSKI JEZIK – ISTRAŽIVANJE IZGLEDA IGARA” biće predstavljena u Tokiju/Japan tokom Olimpijskih igara. Saznajte više na: www.theolympicdesign.com
The Olympic Design – Official Heritage Collection Book
Jedna ideja, 2 toma, 58 Olimpijskih igara, 260 dizajnera, 6.500 slika na 1.580 stranica i milion sati istraživanja da se pokažu ikonski simboli i grafičke slike modernih Olimpijskih igara. Možda volite sportske piktograme iz Lilehamera 1994. ili Atene 2004. izgled Igara, minimalistički amblem Tokija 1964., izgled igara iz Meksika 1968. ili sportske postere iz Minhena 1972. Kada je bio prvi logo, prvi piktogram , prvi priručnik za dizajn? Svako izdanje Olimpijskih igara ima jedinstven identitet i mnogi njegovi elementi dizajna su dodatno razvijeni. U stvari, neki od ovih identiteta bili su izazov za dizajnere, ali više od toga, označili su prekretnice u razvoju korporativnog dizajna. Olimpijske igre – Dizajn je prva knjiga koja se detaljno fokusira na vizuelne identitete svih Olimpijskih igara od Atine 1896. Knjige su dostupne u knjižarama i online platformama širom svijeta.
(Vijesti.ba)