Dužina sekcije ovog lota je 4,8 kilometara i prolazi kroz područje SBK, i to kroz općine: Vitez, Travnik i Novi Travnik.
Što se tiče radova na trasi, nasipi su završeni u obimu preko 70 posto, dok su pripremni radovi i iskopi završeni u obimu preko 90 posto, kazali su Feni iz Autocesta Federacije BiH.
Na nekim potezima duž ove dionice radovima na trasi prethodili su radovi na izradi regulacije korita rijeke Lašve i premještanje rijeke iz starog korita u novo.
Trenutno se izvode radovi na izradi nasipa na određenim dijelovima duž trase, kao i radovi na izradi unutarnje odvodnje brze ceste.
Također, trenutno se izvode radovi na mostu Mali mošunj 2 i potpornoj konstrukciji Nević Polje, a u predstojećem periodu predviđeni su radovi na podvožnjaku Nova Bila, radovi na potpornom zidu Z2, mostu u Gladniku (na lokalnoj saobraćajnica prema naselju Gladnik) i podvožnjak na dijelu brze ceste.
Troškovi gradnje neće rasti
Vrijednost radova na ovoj dionici iznosi 74,9 miliona maraka, izvođač je tvrtka Hering d.d. Široki Brijeg, a ugovorom potpisanim 26. 4. 2022. rok završetka izgradnje bio je 20 mjeseci, odnosno zaključno s veljačom 2024. godine.
Međutim, s obzirom da je bilo dosta zastoja izazvano vanjskim okolnostima (izmještanje postojećih instalacija, korekcije projekta i povećanje obima radova, procedure), očigledno je da će se rok za završetak radova prolongirati, ali do povećanja troškova gradnje neće doći jer stupanj realizacije projekta prati ugovorena sredstva, navode iz Autocesta FBiH.
Brza cesta Lašva – Nević Polje planirana je u dužini od 23 kilometra, a izgradnja ove prometnice podijeljena je na pet dionica (lotova): Lašva – Kaonik (LOT 1), zatim Kaonik – Selište (LOT2), Selište – Vitez (LOT3), Poslovna zona Vitez (LOT4) i petlja Vitez izlaz iz poslovne zone – petlja Nević Polje (LOT 5).
Kada bude završena ova saobraćajnica imat će dvije prometne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja.
Mreža brzih cesta
Iz Autocesta FBiH podsjećaju da je Vlada FBiH donijela odluku kojom je utvrdila da je izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje od javnog interesa za Federaciju BiH i proglasila ga jednim od prioritetnih projekata u Federaciji BiH.
Pored ove brze ceste u Federaciji BiH planira se gradnja još četiri takve saobraćajnice, i to: Bihać – Cazin – Velika Kladuša – Granica sa RH; Bihać – Ključ; Prača – Goražde te Mostar – Široki Brijeg – granica s RH.
Također, planirane su i tri dionice autoceste koje nisu dio koridora 5-c: Granica RH – Orašje – Brčko – Tuzla; Jadransko-jonski koridor i Tuzla – Žepče.
Ugovori za izvođenje radova potpisani su za brze ceste Prača – Goražde (tunel Hranjen) i Lašva – Travnik – Jajce, dionica Lašva – Nević Polje (LOT 5), te posljednja dionica sarajevske obilaznice od Vlakova do Mostarskog raskršća – LOT 3B.
Prema Planu poslovanja za 2024. planirano je da do kraja godine počinu radovi na još dva pravca, i to: Granica RH – Orašje – Brčko – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, LOT 5 Čanići – Šićki Brod (Tuzla) u dužini od 7,5 km i Mostar – Široki Brijeg – granica sa RH, dionica Polog – granica HR, poddionica Podledinac – Grude Istok u dužini od 6,36 km, naveli su iz Autocesta FBiH.
(Vijesti.ba/FENA)