Obim isporuka u Evropu porastao je prošle sedmice za 62 posto u odnosu na sedmicu ranije, a vozarine za 10 posto, rekao je glavni zvaničnik za zračni prevoz tereta Niall van de Wouw.
– To je prvi signal u podacima Xenete da kriza na Crvenom moru utječe na zračni prevoz tereta. Ovo doba godine obično je mirnije za zračni prevoz tereta pa su veliki skokovi, uz veći obim (tereta) nego u bilo kojem razdoblju u 2023., značajni, naglasio je van de Wouw.
U sedmici koji je završio u nedjelju obim tereta otpremljenog avionima bio je veći za šest posto nego u najprometnijoj sjednici u 2023., u oktobru, i za 16 posto veći nego u istoj sedmici prije godinu dana, rekao je direktor Xenete.
– U sljedeće dvij sedmice trebali bismo moći pouzdano utvrditi je li posrijedi stvaran i značajan prelaz s prekooceanskog na zračni prevoz tereta zbog krize na Crvenom moru, dodao je.
Crveno more vodi do Sueskog kanala i nalazi se na ključnom trgovačkom putu na potezu istok-zapad, koji spaja azijske proizvodne centre s Evropom i istočnim obalama Južne i Sjeverne Amerike. Kroz Sueski kanal prolazi oko 12 posto svjetskog trgovačkog prometa.
Od kraja prošle jemenski savez na čelu s grupom Ansar Allah ometa plovidbu brodova povezanih s Izraelom u Crvenom moru, tražeći obustavu izraelskih vojnih operacija u palestinskom Pojasu Gaze i dopremu humanitarne pomoći. SAD i Britanija odgovorili su napadima na ciljeve u Jemenu kako bi zaštitili plovidbu.
Kriza u Crvenom moru potaknula je logističke tvrtke da brodove preusmjere oko Rta dobre nade, a mnogi proizvođači u potrazi za rješenjima planiraju u idućim sedmicama transportovati robu avionima, izvijestile su logističke tvrtke.
Peevoznici su osigurali više prostora u avionima i neki klijenti već su se u potpunosti ili djelomično preorijentirali na zračni transport kako bi izbjegli kašnjenja.
(Vijesti.ba/HINA)