Najbolji primjer je Sarajevska obilaznica, konkretno LOT 3B. Rok za završetak radova bio je februar 2022. godine. Uskoro će februar 2024. godine, a gradilište je u potpunom zastoju. Radovi na ovoj dionici, dugoj svega 1,5 kilometara, obustavljeni su u novembru 2022. godine. Inače, gradnja LOT-a, nakon višegodišenjeg zastoja, je počela u decembru 2020. godine, što znači da za pune tri godine nije urađeno gotovo ništa.
Sudeći po zadnjem odgovoru kojeg su Vijesti.ba dobile iz Autocesta FBIH, ni u narednih godinu dana neće se desiti ništa.
– Izvod iz idejnog projekta sa svim uvaženim i dogovorenim zahtjevima lokalne zajednice i Općine Ilidža upućen je sa zahtjevom za izdavanje prethodne saglasnosti Općini Ilidža, te je u vezi sa predmetnim zahtjevom krajem 2023. godine Općina dostavila pozitivno mišljenje. Nakon što je pribavljena prethodna saglasnost Općine Ilidža, JP Autoceste FBiH započinju realizaciju izrade idejnog projekta. Završetkom idejnog projekta bit će podneseni zahtjevi za ishodovanje prethodnih saglasnosti nadležnih institucija koje su preduslov za ishodovanje urbanističke saglasnosti. Po dobivanju urbanističke saglasnosti bit će ispunjeni uslovi da se započne sa izradom glavnog projekta, navode iz Autocesta FBIH i dodaju:
– Ponovno vas podsjećamo da provođenje svih aktivnosti koje prethode ishodovanju dopune odobrenja za građenje predstavlja dugotrajan proces do završetka istog, nakon čega se može pristupiti nastavku radova na izgradnji LOT-a 3B, Sarajevske obilaznice. JP Autoceste FBiH poduzimaju sve aktivnosti s ciljem nastavka i završetka izgradnje LOT-a 3B.
A kako se aktivnosti poduzimaju svjedoči podatak da su Autoceste FBIH još 2012. godine započele s rješavanje imovinsko-pravnih poslova na ovoj dionici. Punih 12 godina poslije nije postavljen niti jedan metar asfalta.
S druge strane, javnost je zatrpana najavama Autocesta FBIH o tome kako Federacija postaje veliko gradilište. Plaćenim objavama pokušava se prikriti nerad i uvjeriti građane da vjeruju medijima, a ne svojim očima. No, od bh. dionica autoputa, kraće su samo obmane nadležnih.
Tako je krajem jula prošle godine direktor Autocesta FBIH Denis Lasić najavio da će do kraja 2023. godine početi gradnja tunela Prenj na Koridoru 5c, da bi krajem decembra Lasić najavio tek drugu fazu poziva – zahtjev za finansijske ponude.
Sve navedeno daje za pravo zaključiti da je najava kako će “Generacijski projekat – Tunel Prenj” biti završen 2031. godine, zapravo generacijska prevara.
Sve su prilike da ova generacija Bosanaca i Hercegovaca završetak autoputa neće dočekati.
(Vijesti.ba)