Zatvori meni
GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal

    Pretplati se na obavijesti

    Saznajte najnovije kreativne vijesti iz Krajine, Bosne i Hercegovine i regije na našem portalu

    Popularno

    U prevrtanju čamca stradalo 18 migranata, dvoje spašeno

    7 Decembra, 2025

    Katarska ambasada na Diplomatskom Zimskom Bazaru: Zajedno smo snažniji

    7 Decembra, 2025

    Irska i Francuska kreću u istragu zbog incidenata s dronovima

    7 Decembra, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube RSS
    Nedjelja, Decembar. 7
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp TikTok YouTube
    GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal
    • Naslovna
    • USK
    • BiH
    • Svijet
    • Sport
    • Magazin
      1. Auto Magazin
      2. Ljepota i zdravlje
      3. Pogledaj sve

      Lideri na njemačkom sajmu automobila

      9 Septembra, 2025

      Kako rashladiti auto na vrućini bez klime: 4 genijalna trika

      12 Jula, 2025

      Na vrućini ne ostavljajte ovaj uređaj u automobilu

      21 Maja, 2025

      Na vrućini ne ostavljajte ovaj uređaj u automobilu

      21 Maja, 2025

      Prevencija, redovne kontrole i rana dijagnoza malignih oboljenja spašavaju živote

      4 Februara, 2024

      Četiri mirisa tijela koja ne smijete da ignorišete

      3 Februara, 2024

      Dakota Johnson dokazuje da manje zaista može značiti više

      7 Decembra, 2025

      Objavljene najpopularnije turističke destinacije u 2026., pobjednik neočekivan

      6 Decembra, 2025

      Lepa Brena napravila spektakl u Banjaluci: Poslala posebnu poruku

      6 Decembra, 2025

      Kostim Willa Ferrella iz filma Vilenjak na aukciji prodan za 239.400 funti

      6 Decembra, 2025
    Pretplati se
    GlasKrajine.ba | Informativni portalGlasKrajine.ba | Informativni portal
    Dom»Svijet»Blokada iz Jemena, blef iz Teherana: Ko danas kontroliše morske prolaze?
    Svijet

    Blokada iz Jemena, blef iz Teherana: Ko danas kontroliše morske prolaze?

    4 Jula, 2025
    Podijeli Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Telegram E-pošta WhatsApp Kopiraj link
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-pošta

    Francuski magazin Le Point, u članku Charlesa Serfatyja, navodi da Iranci redovno prijete zatvaranjem Hormuškog moreuza, kroz koji prolazi 20 posto svjetske nafte, no lekcije iz Sueckog kanala trebale bi ih odvratiti od toga.

    Magazin napominje da kroz moreuz dnevno prolazi 20 miliona barela nafte, što predstavlja petinu globalne potrošnje nafte. Cijena barela nafte porasla je za više od deset posto kada su se proširile glasine o skorom napadu te prijetnje Irana da će zatvoriti plovni put širok samo 50 kilometara, između iranske teritorije i Sultanata Oman.

    Iako neki stručnjaci sumnjaju u sposobnost iranskih snaga da potpuno zatvore moreuz, činjenica da su Husi iz susjednog Jemena, koji su mnogo slabije naoružani, gotovo potpuno blokirali ulaz u Crveno more, znači da Iran može ograničiti promet kroz Hormuz.

    Hormuz je jedini izlaz za naftu i ukapljeni prirodni plin iz Arapskog zaliva. Iako Saudijska Arabija ima naftovod koji se proteže od Zaliva do Crvenog mora, luke na njenoj zapadnoj obali nisu dizajnirane za transport ovako velikih količina. Stoga bi zatvaranje Hormuškog moreuza ostavilo svijet bez otprilike 20 posto naftnih isporuka, čak i ako bi se aktivirala američka polja.

    Le Point podsjeća da je Egipat zatvorio Suecki kanal na devet godina nakon rata 1967. godine, tokom sukoba s Izraelom, kao oblik pritiska na međunarodnu zajednicu. Iako se očekivalo da će to izazvati potres na tržištima, iznenađenje je bilo da je cijena barela porasla za samo dva posto. Zbog niske cijene nafte, plovidba oko Afrike preko Rta dobre nade nije prouzrokovala veće štete.

    Gubitnici nisu bili finansijski investitori, već države. Izrael, Jordan i Sirija, kao i Pakistan i Indija, navodno su izgubili između pet i deset posto svog BDP-a zbog pada trgovine izazvanog zatvaranjem kanala. Njihova trgovina se urušila, što je usporilo ekonomski rast sve do ponovnog otvaranja Sueckog kanala 1975. godine. Evropa nije bila značajnije pogođena ovim zatvaranjem.

    Ironično, prema pisanju časopisa, glavna žrtva ove blokade bio je sam Egipat, koji je izgubio prihode od kanala, dok su se posljedice blokade odrazile na trgovinu te zemlje, zbog čega nije uspio pridobiti međunarodnu podršku protiv svog suparnika.

    Iran se danas nalazi u potpuno drugačijoj situaciji od one u kojoj se nalazio Egipat 1967. godine, iako se na prvi pogled čini da je situacija slična. Zatvaranje Hormuškog moreuza bilo bi ravno ekonomskom i geopolitičkom samoubistvu. Kina bi povukla svoju podršku, a Teheran bi bio prisiljen tražiti druge, skuplje izvore energenata. Također, zalivske sile, koje bi ostale bez svojih izlaza za izvoz energenata, ujedinile bi se protiv Irana.

    Na osnovu toga, iranska ekonomija, koja zavisi od moreuza i izvoza energenata, bila bi uništena. To objašnjava zašto je Teheran na kraju prihvatio primirje koje je predložio američki predsjednik Donald Trump i zadovoljio se javnim hvalisanjem, iako je bio prisiljen odustati.

    Paradoksalno je da jemenski Husi, manje bogati od Irana, već nekoliko mjeseci ponavljaju egipatski pristup, navodi magazin. Njihovi napadi dronovima i piratske aktivnosti smanjili su brodski promet kroz moreuz Bab el-Mandab za 70 posto, prisiljavajući globalnu trgovinu da ponovno plovi oko Afrike.

    (Vijesti.ba)



    IZVOR

    Dijeliti. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-pošta Kopiraj link
    Prethodni članakSud BiH ukinuo pritvor Arminu Ćulumu, ali uvedene mjere zabrane
    Sljedeći članak Ukleta dionica autoputa? Braća poginula na 65. kilometru

    Možda vas zanima

    Svijet

    U prevrtanju čamca stradalo 18 migranata, dvoje spašeno

    7 Decembra, 2025
    Svijet

    Irska i Francuska kreću u istragu zbog incidenata s dronovima

    7 Decembra, 2025
    Svijet

    Raste broj stradalih u poplavama u Indoneziji, raseljeno više od milion ljudi

    7 Decembra, 2025
    Najnovije novosti

    U prevrtanju čamca stradalo 18 migranata, dvoje spašeno

    7 Decembra, 2025

    Suh i mjestimično vlažan kolovoz, oprez zbog poledice i odrona

    5 Decembra, 2023

    Danas u Briselu veliki sastanak o BiH: Iskorak ili blokada

    5 Decembra, 2023

    U BiH oblačno, poslijepodne kiša u većini zemlje

    5 Decembra, 2023

    Sastaje se Upravni odbor Vijeća za provedbu mira

    5 Decembra, 2023
    Pratite nas
    • Facebook
    • YouTube
    • TikTok
    • WhatsApp
    • Twitter
    • Instagram
    Najnovije

    U prevrtanju čamca stradalo 18 migranata, dvoje spašeno

    7 Decembra, 2025

    Suh i mjestimično vlažan kolovoz, oprez zbog poledice i odrona

    5 Decembra, 2023

    Danas u Briselu veliki sastanak o BiH: Iskorak ili blokada

    5 Decembra, 2023
    Od autora

    U prevrtanju čamca stradalo 18 migranata, dvoje spašeno

    7 Decembra, 2025

    Katarska ambasada na Diplomatskom Zimskom Bazaru: Zajedno smo snažniji

    7 Decembra, 2025

    Irska i Francuska kreću u istragu zbog incidenata s dronovima

    7 Decembra, 2025

    Pretplati se na obavijesti

    Saznajte najnovije kreativne vijesti iz Krajine, Bosne i Hercegovine i regije na našem portalu

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    • Naslovna
    • USK
    • Bosna i Hercegovina
    • Svijet
    • Magazin
    • Sport
    • Marketing
    • Kontakt
    © 2025 GlasKrajine.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Ukucajte iznad i pritisnite Enter za pretragu. Pritisni Esc za otkazivanje.

    Blokiranje oglasa omogućeno!
    Blokiranje oglasa omogućeno!
    Na portalu glaskrajine.ba omogućeno je prikazivanje online oglasa našim posjetiteljima. Podržite nas tako što ćete onemogućiti svoj bloker oglasa.